вкл. 22 березня 2011.

Опішненські майстри заводу «Художній керамік»: (зліва направо) Іван Білик, Іван Хмелик, ?, ?, Володимир Нікітченко, Михайло Китриш. Опішне, Полтавщина. 1970-ті рр. Автор фото невідомий. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Національний архів українського гончарства<br />
	Володимир Нікітченко біля своїх виробів. Опішне, Полтавщина. 1980. Автор фото невідомий. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Національний архів українського гончарства<br />

    Нікітченко Володимир Васильович – художник-кераміст, член Національної спілки художників України, неперевершений майстер, який і нині не полишає свою улюблену справу ― гончаротворення. Понад сорок років він присвятив глині, працював у заводі «Художній керамік» разом із Василем Омеляненком, Григорієм Кирячком, Настею Білик-Пошивайло, Олександрою Селюченко, Мотроною Назарчук, Євдокією Пошивайло та ін.

    Працюючи в руслі опішненських гончарних традицій, майстер створив чимало оригінальних скульптурних творів за мотивами творів Миколи Гоголя, Івана Котляревського, Панаса Мирного та інших письменників. Лише декоративних виробів – баранчиків, коників, левів – за життя він створив близько п’ятдесяти тисяч.
Роботи Володимира Нікітченка зберігаються в Національному музеї-заповіднику українського гончарства в Опішному, Полтавському краєзнавчому музеї, Канівському музеї народного декоративного мистецтва та інших музеях і приватних колекціях.
    Важливо, щоб матеріали, які відображають насичений на події творчий шлях майстра, пов'язаний переважно з глиною, не зникли, а залишилися для прийдешніх поколінь. Тому співробітники Національного архіву українського гончарства звернулися до майстра з проханням: передати приватні матеріали на постійне зберігання до фондів Архіву, на що Володимир Васильович не зволікаючи відгукнувся.
Нині кожен відвідувач Національного архіву українського гончарства має змогу переглянути чималу колекцію фотоматеріалів, які відображають життєвий та творчий шлях Володимира Нікітченка, доторкнутися до неперевершених ескізів майстра. Велика кількість нагород та грамот також зберігається в Архіві українського гончарства.{jcomments on}

free counters