Відділ фондової роботи Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному здійснює науковий опис та інвентаризацію гончарних виробів та творів інших видів декоративно-ужиткового мистецтва, що надходять до музею завдяки археологічним розкопкам та керамологічним експедиціям до всіх областей України. Ведеться робота з виявлення музейних предметів, що потребують реставрації, постійно проводяться заходи, що забезпечують збереження експонатів.

Валентина Кульбака 

завідувач наукового відділу фондової роботи

Тетяна Солов’ян 

зберігач фондів І-ї категорії Наукового відділу фондової роботи

Ольга Хлівна 

зберігач фондів наукового Наукового відділу фондової роботи

Оксана Канівець 

зберігач фондів наукового відділу фондової роботи

Декоративно-ужитковий посуд з різних гончарних осередків України
з фондів Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному

Автор невідомий. Миска (фрагмент). Коломия, Івано-Франківщина. Перша чверть ХХ століття Автор невідомий. Миска (фрагмент). Косів, Івано-Франківщина. Кінець ХІХ – початок ХХ століття Автор невідомий. Миска (фрагмент). Пистинь, Івано-Франківщина. Перша третина ХХ століття Автор невідомий. Миска. Головківка (?), Черкащина. Перша чверть ХХ століття Автор невідомий. Тиква. Опішне, Полтавщина. Перша третина ХХ століття Автор невідомий. Глечик «перепієць». Полтавщина (Опішне?). Середина ХІХ століття Автор невідомий. Глечик. Опішне, Полтавщина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Барило. Опішне, Полтавщина. Кінець ХІХ століття Автор невідомий. Носатка. Опішне, Полтавщина. ХІХ століття Автор невідомий. Банка з покришкою. Опішне, Полтавщина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Ринка з покришкою (супник). Опішне, Полтавщина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Тиква. Опішне, Полтавщина. Початок ХХ століття Омелян Герасименко. Гусятниця. Малі Будища, Полтавщина. 1920-ті роки Автор невідомий. Тиквастий глечик. Поставмуки, Полтавщина. 1930-ті – 1940-ві роки Автор невідомий. Тиква. Опішне, Полтавщина. 1900-ті – 1910-ті роки Тимофій Гармаш. Пасківник. Котельва, Полтавщина. Початок ХХ століття Григорій Орленко. Зооморфна посудина «Баранчик». Глухів, Сумщина. 1926 Самійло Семенченко. Пасківник «сирний». Межиріч, Сумщина. 1985 Автор невідомий. Писанка. Глинськ, Сумщина. 1902. Автор невідомий. Горщик. Бубнівка, Вінниччина. 1948. Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Банька. Бар, Вінниччина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Банька. Бар, Вінниччина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Миска (фрагмент). Бар, Вінниччина. 1910-ті – 1920-ті роки Михайло Галас. Горщик. Вільхівка, Закарпаття. 1960-ті роки Автор невідомий. Двійнята з покришкою. Сокиряни (?), Вінниччина. Перша половина ХХ століття Степан Дяків. Сопілка. Голгоче, Тернопільщина. 1992 Афон Герасименко. Близнята. Бубнівка, Вінниччина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Миска. Товсте, Тернопільщина. Перша третина ХХ століття Микола Марченко. Дзбанок. Кременець, Тернопільщина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Кахля лицьова. Косів, Івано-Франківщина. Середина ХІХ століття Іван Баранюк. Миска. Косів, Івано-Франківщина. Середина ХІХ століття Автор невідомий. Миска. Косів, Івано-Франківщина. Середина ХХ століття Автор невідомий. Миска (фрагмент). Гнилець, Черкащина. Середина ХХ століття Автор невідомий. Миска. Головківка, Черкащина. 1950-ті – 1960-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Головківка, Черкащина. 1950-ті – 1960-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска. Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска. Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска. Бар, Вінниччина. 1910-ті – 1920-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Бар, Вінниччина. 1910-ті – 1920-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Бар, Вінниччина. 1910-ті – 1920-ті роки


 

вкл. П'ятниця, 18 грудня 2015, 10:26.

 

 

Гончарний круг – пристрій для ручного формування глиняних виробів, який використовується в гончарстві і вважається основним інструментом гончарів. Він є одним з найбільш визначних досягнень в історії гончарної технології. В Україні ручний гончарний круг з’явився в другому сторіччі нашої ери, а винайдений був у Месопотамії в четвертому тисячолітті до нашої ери.  

 

вкл. П'ятниця, 04 грудня 2015, 09:32.

вкл. Понеділок, 10 лютого 2014, 08:14.

«Вишивала дівчина, вишивала,

 У сорочку білую  душу вклала.

 Вишивала дівчина, вишивала,

 Чорну і червоную нитку клала»

   У фондах Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному зберігається понад п´ятисот унікальних традиційних українських сорочок. Завдяки етнографічним експедиціям, співробітниками музею зібрана чимала колекція вишиванок з усіх регіонів України: Полтавщини, Сумщини, Черкащини, Київщини, Чернігівщини, Харківщини,  Івано-Франківщини, Тернопільщини, Львівщини, Чернівеччини, Волині.  

вкл. Вівторок, 17 грудня 2013, 14:38.

  Національний музей-заповідник українського гончарства щиро дякує художнику-керамісту, заслуженому художнику України Борису Пяниді за багаторічну співучасть у формуванні Національної Гончарської Скарбниці України й подаровану фаянсову миску початку ХХ століття фабрики М.С.Кузнєцова в Будах, яка поповнить колекцію традиційного побуту українців.

 1886 року Матвій Кузнєцов засну­вав фаянсову фабрику в селі Буди Харківської губернії. Будянський завод був четвертим заво­дом, що увійшов до «Товариства виробництва фарфорових і фаянсових виробів М.С.Кузнєцова». Товариство почало діяти з 1889 року, а на початку XX століттяв нього вже ввійшло 8 найбільших заводів Росії. Завод випускав різноманітну продукцію: фаянсові вироби для домашнього вжитку й декоративні глиняні вироби, які вирізнялися високою якістю й художнім виконан­ням.

free counters