До відома відвідувачів Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному!

Повідомляємо, що з січня 2020 року зростуть ціни на вхідні квитки до всіх підрозділів Музею-заповідника!

Музей продовжує стрімко змінюватися й вдосконалюватися заради своїх гостей, тож сподіваємося на нові, не менш захоплюючі зустрічі з Вами!

 

  Відділ фондової роботи Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному здійснює науковий опис та інвентаризацію гончарних виробів та творів інших видів декоративно-ужиткового мистецтва, що надходять до музею завдяки археологічним розкопкам та керамологічним експедиціям до всіх областей України. Ведеться робота з виявлення музейних предметів, що потребують реставрації, постійно проводяться заходи, що забезпечують збереження експонатів.

Валентина Кульбака 

завідувач наукового відділу фондової роботи

Тетяна Солов’ян 

зберігач фондів І-ї категорії Наукового відділу фондової роботи

Ольга Хлівна 

зберігач фондів наукового Наукового відділу фондової роботи

Оксана Канівець 

зберігач фондів наукового відділу фондової роботи

Декоративно-ужитковий посуд з різних гончарних осередків України
з фондів Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному

Автор невідомий. Миска (фрагмент). Коломия, Івано-Франківщина. Перша чверть ХХ століття Автор невідомий. Миска (фрагмент). Косів, Івано-Франківщина. Кінець ХІХ – початок ХХ століття Автор невідомий. Миска (фрагмент). Пистинь, Івано-Франківщина. Перша третина ХХ століття Автор невідомий. Миска. Головківка (?), Черкащина. Перша чверть ХХ століття Автор невідомий. Тиква. Опішне, Полтавщина. Перша третина ХХ століття Автор невідомий. Глечик «перепієць». Полтавщина (Опішне?). Середина ХІХ століття Автор невідомий. Глечик. Опішне, Полтавщина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Барило. Опішне, Полтавщина. Кінець ХІХ століття Автор невідомий. Носатка. Опішне, Полтавщина. ХІХ століття Автор невідомий. Банка з покришкою. Опішне, Полтавщина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Ринка з покришкою (супник). Опішне, Полтавщина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Тиква. Опішне, Полтавщина. Початок ХХ століття Омелян Герасименко. Гусятниця. Малі Будища, Полтавщина. 1920-ті роки Автор невідомий. Тиквастий глечик. Поставмуки, Полтавщина. 1930-ті – 1940-ві роки Автор невідомий. Тиква. Опішне, Полтавщина. 1900-ті – 1910-ті роки Тимофій Гармаш. Пасківник. Котельва, Полтавщина. Початок ХХ століття Григорій Орленко. Зооморфна посудина «Баранчик». Глухів, Сумщина. 1926 Самійло Семенченко. Пасківник «сирний». Межиріч, Сумщина. 1985 Автор невідомий. Писанка. Глинськ, Сумщина. 1902. Автор невідомий. Горщик. Бубнівка, Вінниччина. 1948. Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Банька. Бар, Вінниччина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Банька. Бар, Вінниччина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Миска (фрагмент). Бар, Вінниччина. 1910-ті – 1920-ті роки Михайло Галас. Горщик. Вільхівка, Закарпаття. 1960-ті роки Автор невідомий. Двійнята з покришкою. Сокиряни (?), Вінниччина. Перша половина ХХ століття Степан Дяків. Сопілка. Голгоче, Тернопільщина. 1992 Афон Герасименко. Близнята. Бубнівка, Вінниччина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Миска. Товсте, Тернопільщина. Перша третина ХХ століття Микола Марченко. Дзбанок. Кременець, Тернопільщина. Початок ХХ століття Автор невідомий. Кахля лицьова. Косів, Івано-Франківщина. Середина ХІХ століття Іван Баранюк. Миска. Косів, Івано-Франківщина. Середина ХІХ століття Автор невідомий. Миска. Косів, Івано-Франківщина. Середина ХХ століття Автор невідомий. Миска (фрагмент). Гнилець, Черкащина. Середина ХХ століття Автор невідомий. Миска. Головківка, Черкащина. 1950-ті – 1960-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Головківка, Черкащина. 1950-ті – 1960-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска. Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска. Рахни-Лісові, Вінниччина. 1920-ті – 1930-ті роки Автор невідомий. Миска. Бар, Вінниччина. 1910-ті – 1920-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Бар, Вінниччина. 1910-ті – 1920-ті роки Автор невідомий. Миска (фрагмент). Бар, Вінниччина. 1910-ті – 1920-ті роки


 

вкл. Вівторок, 10 грудня 2013, 22:09.

   21 жовтня 2011 року виповнилося 75 років Михайлові Єгоровичу Китришу —  заслуженому майстру народної творчості України, члену Національної спілки майстрів народного мистецтва України та Національної спілки художників України, лауреату Всеукраїнської премії імені Данила Щербаківського та Національної премії України імені Тараса Шевченка.

   Народився Михайло Єгорович у містечку Опішному, у сім’ї гончаря. З юних літ залучався до гончарної справи — ліпив свистунці, потім пішов у завод, де досконало вивчав технологію керамічного виробництва, експериментував з різноманітними поливами та освоював техніку ліплення декоративних скульптур, зокрема виготовляв традиційний для гончарства Опішного посуд у вигляді левів, баранів, биків, коней. Крім скульптур, у доробку майстра багато вжиткового посуду: вази, супники, чайні та кофейні сервізи, тарелі, свічники, куришки, глечики, куманці, попільниці з чортами та багато іншого.  Михайло Китриш у своїх роботах уміло використовує кращі мистецькі народні традиції, багатовіковий досвід. Його твори вирізняються особливою пластичністю, довершеністю, різноманітністю, вишуканою декоративністю та повнозвучністю кольорів.

вкл. Вівторок, 10 грудня 2013, 09:51.

Третє літо поспіль Національний музей-заповідник українського гончарства проводить Фестиваль-ярмарок в Опішному «Гончарний Всесвіт в Україні», де збирає гостей не лише з України, а й з інших куточків світу. До участі в ярмарку було запрошено художників-керамістів, майстрів-гончарів, майстрів лозоплетіння, майстрів різьбярів та майстрів вишивки і ткацтва з різних регіонів України.

вкл. Вівторок, 10 грудня 2013, 09:45.

 Несподіваним і приємним подарунком виявилася міні колекція черепиці, яку подарував Національному музею-заповіднику українського гончарства в Опішному наш відвідувач із Чернігівщини Саєнко Олександр Якович. Унікальне зібрання налічує всього 13 предметів. Після атрибутації колекції виявилося, що датуються вони кінцем ХІХ — початком ХХ століття. Деякі з них виготовлені на цегельно-черепичних заводах Херсонщини та Миколаївщини. Черепиця з клеймом бджіл, метеликів та мальтійського хреста виготовлена на заводі GUICHARD Марсель, м. Санкт Андре у Франції. Вона була створена братами Gilardoni в 1840 році і трохи згодом була дуже популярна за межами країни.
   Виготовлення черепиці має прадавню історію. Вже в ХІ столітті нею покривали дахи княжих палаців та бані церков і сьогодні її застосовують у приватному будівництві. І хоча коштує черепиця не дешево, зате не потребує ні особливого догляду, ні оновлення і добре переносить перепад температур.

вкл. Вівторок, 10 грудня 2013, 09:41.

 Кераміст, художник декоративно-ужиткового і монументального мистецтва, мистецтвознавець народився 15 липня 1939 року в с.Жорнище Іллінецького району Вінницької області. Його мистецька постать в народній культурі займає особливе місце. Своїми творчими здібностями майстер протоптав власну стежку в образотворчому мистецтві, ставши відомим художником-керамістом в Україні. Ще навчаючись у Львові, в художньому інституті, Петро Ганжа сформував у собі розуміння значимості народного мистецтва, створивши дипломну роботу у вигляді серії фаянсових тарелів. Провідна тема його мальовок – український фольклор. Окрім фаянсових тарелів, приблизно з 1969-го року почав виготовляти скульптури у вигляді чоловіка, який курить люльку.

вкл. Вівторок, 10 грудня 2013, 09:29.

Замовити екскурсію