вкл. 13 червня 2019.

Кожен мистець має свої джерела, з яких набирається сил і надихається на створення нового витвору. Для одних – це люди, для інших – архітектура. Хтось творить тільки тоді, коли грає музика, а комусь допомагає сама природа. Натхненна природою є й Зінаїда Близнюк Zina Twin – художник-кераміст, молодший науковий співробітник Науково-пошукового відділу керамологічних джерел Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному.

Нещодавно вона стала учасником Міжнародного симпозіуму кераміки в Шекі 2019 «Від Природи до Історії» (International Ceramics Symposium Sheki 2019 «From Nature to History»), який тривав упродовж 20 травня – 2 червня 2019 року в Центрі кераміки й ужиткового мистецтва «ABAD» (Шекі, Азербайджан). Це був четвертий міжнародний симпозіум на рахунку майстрині. Зінаїду настільки переповнюють емоції, що вона вирішила поділитися ними з оточуючими. Її вразило знайомство з новою культурою й побутом, які досить сильно відрізняються від наших, куштування зовсім інших страв та багато іншого. Якщо спробувати описати одним словом те, що художниця відчувала під час симпозіуму, то це – захват.

Загалом у цьому заході брали участь 24 керамісти з 14 країн світу. Для Зінаїди Близнюк цей симпозіум став особливим. Ще дорогою до Шекі її вразила природа. Маленькі пустинні пагорби переростали в масивні лісисті гори, на вершинах яких лежав сніг. Як сказала сама мисткиня, «я ліплю свої емоції, на які мене надихають життєві форми». Саме емоції від споглядання місцевості внесли корективи в початковий задум й відіграли вагому роль у створенні скульптури. Одна зі спостерігачів симпозіуму так прокоментувала роботу Зінаїди: «Не знаю, що Вас надихнуло створити цю роботу, але я бачу в ній гори Шекі, ліс, який сплівся воєдино, який росте з гір і коріння якого глибше і древніше, аніж самі гори».

Цей симпозіум став не тільки місцем натхнення для майстрині, але й місцем, де вона знайшла багато нових друзів. Тут вона вперше спробувала випалювання виробів у газовій печі. На запитання, що можна було б запозичити для симпозіумів у Опішному, Зінаїда впевнено відповіла: «Газове випалювання».

На симпозіумах ти здобуваєш безцінний досвід, відкриваєш для себе нові кордони. На думку мисткині, кожен художник-кераміст час від часу повинен відвідувати подібні заходи, щоб побачити свою роботу, зрозуміти, над чим потрібно працювати. Вони необхідні для майстрів, аби знову відродитися й надихнутися на втілення нових задумів, випробувати себе, експериментувати, бо робота на одному місці стає рутинною.

 

Ірина Дядечко,

інформаційна служба НМЗУГ

Замовити екскурсію