До відома відвідувачів Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному!

Шановні друзі!

Національний музей-заповідник українського гончарства повідомляє, що з 01.03.2020 року починають діяти акції:

безкоштовне відвідування одного з Меморіальних музеїв-садиб (на вибір) за умови придбання економ-квитка за адресою: вул. Партизанська, 102;

10% акційна знижка на вхідні квитки (комплекс та економ-варіанти, придбані за адресою: вул. Партизанська, 102) для першої прибулої групи або першого поодинокого відвідувача музею-заповідника.

Окрім того,  просимо звернути увагу, що з 01.03.2020 року:

вартість екскурсійного обслуговування для всіх категорій відвідувачів за адресою: вул. Партизанська, 102 становить:

для групи до 5 осіб включно – 90 грн.

для групи від 6 до 18 осіб включно – 150 грн.

для групи від 19 до 30 осіб включно – 250 грн.

вартість вхідного квитка на екскурсійному маршруті № 7 (Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному: Музей мистецької родини Кричевських, Стіна гончарної слави України, експозиція ковальських скульптур та панно):

для дорослих – 50 грн.

для дітей шкільного віку – 40 грн.

Музей продовжує стрімко змінюватися й вдосконалюватися заради своїх гостей, тож сподіваємося на нові, не менш захоплюючі зустрічі з Вами!

 

вкл. 25 лютого 2014.

 

   

   Творчість Володимира Онищенка, художника-кераміста з Києва, відвідувачам музею знайома лише за його монументальними роботами «Материнство», «Оранта», «Розірвана старовина», «Трипільська хата». Ці роботи об’єднані однією темою – висвітлення жіночого образу трипільської богині Оранти. Оранта – берегиня домашнього вогнища, та для Володимира Анатолійовича  це ще й образ матері, жінки, що продовжує поступ людства у вічність.

   Назва твору «Материнство»  говорить сама за себе: жінка тримає в обіймах дитину. Спрощена форма роботи оздоблена декоративною мальовкою, орнаментика якої має трипільські мотиви. На голові в неї порожній глек, тож мимоволі пригадуються слова з вічної книги мудрості –  Біблії: «Господь створив людину і вдихнув у неї життя, як у порожній глек, бо і сама людина – порожня посудина Бога, яка наповнюється усе своє життя...».

   Ще одна робота майстра «Оранта» – це богиня, яка, широко розкинувши руки, захищає маленький будинок, що міститься в неї на голові. Цікаво прокоментував цю роботу один з відвідувачів музею: «Велика Батьківщина захищає малу».  Як на мене, дуже влучний коментар.

   Робота художника «Трипільська хата» – ще одне зображення богині Оранти. Образ жінки й оселі об’єднані в одне ціле, адже в житті вони також нерозривно пов’язані.

  Творчість Володимира Онищенка багатогранна й різнопланова. 25 лютого  до 65-річчя художника Національний музей українського гончарства в Опішному презентує виставку найкращих авторських робіт із фондової колекції музею.  Всього в музеї зберігається понад 340 робіт, подарованих художником. Виставка познайомить відвідувачів із  цікавою колекцією декоративних тарелів, вишуканими вазами, у оздобленні яких художник сміливо експериментує з поливами, зооморфною керамікою... Останні роботи художника присвячені  камерній архаїчній пластиці, де джерелом натхнення  для мистця постає спадщина трипільської культури.

  «Вся моя пластика, – говорить Володимир Онищенко, –створена з великою любов’ю і натхненням, трепетом в душі...». Такі роботи і справді варто побачити, адже, за великим рахунком, тільки те, що створюєш з любов’ю, і залишає твій власний слід на Землі.

. Художник-кераміст із Києва Володимир Онищенко. Опішне. 2009. Фото Тараса Пошивайла

Володимир Онищенко. Скульптура «Оранта». Опішне. 2012. Фото Тараса Пошивайла Володимир Онищенко. Скульптура «Трипільська хата».Опішне. 2012. Фото Тараса Пошивайла

Володимир Онищенко. Скульптура «Материнство». Опішне. 2012. Фото Тараса Пошивайла

 

Екскурсовод НМЗУГ

Ірина Чирка

 
 
 
 
 
 
 
 
Замовити екскурсію