До відома відвідувачів Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному!

Повідомляємо, що з січня 2020 року зростуть ціни на вхідні квитки до всіх підрозділів Музею-заповідника!

Музей продовжує стрімко змінюватися й вдосконалюватися заради своїх гостей, тож сподіваємося на нові, не менш захоплюючі зустрічі з Вами!

 

вкл. 19 серпня 2014.

   

 

    Центр розвитку духовної культури – осердя виставкової діяльності Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному, що став місцем не лише для проведення мистецьких проектів у рамках уже традиційних Тижнів Національного Гончарного Здвиження в Опішному, а й своєрідною галереєю-подіумом, де експонуються мистецькі твори – здобутки учасників щорічних ІНТЕРСимпозіумів кераміки. Віднедавна вони презентовані не лише у виставкових залах, а й на подвір’ї, яке перетворилося на арт-простір під відкритим небом.

   Твором, що започаткував новітню галерею, став мистецький проект «Вежа» неодноразового учасника й переможця ІНТЕРСимпозіумів кераміки в Опішному – художника-кераміста Юрія Мусатова (Конотоп, Сумщина, Україна). Створення роботи та її презентація відбулися в рамках V Тижня Національного Гончарного Здвиження в Опішному «Здвиг-2013». За словами автора, скульптура символізує вершинні здобутки в сучасній кераміці.

    Цього року в рамках VІ Тижня Національного Гончарного Здвиження в Опішному «Здвиг-2014» відбулася виставка-презентація мистецького проекту українського художника-кераміста, учасника ІІ ІНТЕРСимпозіуму кераміки в Опішному «2011: 11х11» Лесі Падун (Полонне, Хмельниччина, Україна) «МЕТАморфози», створеного в КЕРАМОрезиденції Музею-заповідника впродовж червня–серпня 2013 року. Кульмінацією заходу стало відкриття глиняної декоративної модернової лавки, що нині гостинно зустрічає відвідувачів, захоплюючи своїм екстраординарним вирішенням.

    Відтепер на подвір’ї ЦРДК знайшли своє місце роботи учасників та переможців V ІНТЕРСимпозіуму кераміки в Опішному «2014: 14×14» у номінації «Гончарські фантазії»: скульптури та композиції – «Нескорена» Івана Фізера (Черкаси, Україна), що отримала Гран-прі цьогорічного ІНТЕРСимпозіуму; «Поки янголи сплять, біси радіють» Ірини Норець (Київ, Україна), відзначена Першою премією; «Дощовий фонтан» Аліни Літвіненко (Полтава, Україна), яка здобула Другу премію ІНТЕРСимпозіуму; «Жіночий кут» («Women’s corner») Ясміни Дікліч (Сербія), нагороджена Третьою премією; «Івасик-Телесик» Олександра Ярового, що розділила з попереднім твором Третю премію; «Чарівний горщик» Лариси Антонової (Харків, Україна), відзначена заохочувальною премією офіційних спонсорів ІНТЕРСимпозіуму «За шокуюче творче вирішення»; «Хай спить» Марти Бережненко (Запоріжжя, Україна), що отримала заохочувальну премію «За аристократизм твору»; «La recherche de la femme» («Шукайте жінку») Зінаїди Близнюк (Полтава, Україна), нагороджена заохочувальною премією «За декоративність»; «Солов’їна країна  – Україна» Інни Гуржій (Полтава, Україна), що теж здобула заохочувальну премію «За декоративність»; «Фантазія на експорт» Юрія Мусатова (Конотоп, Україна); «Крила надії» В’ячеслава Віньковського (Ужгород, Україна); «Воїн Майдану. Барикада Грушевського» Андрія Ільїнського (Київ, Україна); «Споріднені душі І, ІІ» Мирини Гандиш (Чернігів, Україна) та «Сон» Аліни Літвіненко (Полтава, Україна).

  Експозиція, не обмежена стінами виставкового залу, надає іншого, більш глибокого й увиразненого прочитання ідеї кожного твору. Вдало дібраний для представлених скульптур ландшафтний простір розкриває перед глядачем усі можливості пізнання авторського задуму. Для окремих робіт, як, наприклад, для скульптури Зінаїди Близнюк, це необхідна умова: «пошук жінки», до якого закликає мисткиня своїх глядачів, якраз і полягає у зміні кута споглядання її твору. Таким чином силует жінки найбільш виразно прочитується на матеріалі, що проглядається крізь пластичність контуру вирізу. Деякі скульптури гармонійно відтінені рослинністю, внаслідок чого вони «не губляться» серед відкритого середовища. Іншим надано більше простору для огляду. Так автори творів роблять свого глядача співтворцем, який може доуявити і тим самим панорамно прочитати увесь сюжет, первинно закладений мистцем-керамістом. До такої спільної творчості залучає, для прикладу, робота Андрія Ільїнського «Воїн Майдану. Барикада Грушевського» чи твір Івана Фізера «Нескорена».

   У кожній декоративній скульптурі, експонованій просто неба, з’являється власна, не пізнана досі таїна. Ніби Небо передало цим глиняним творам свої правічні секрети... Можливо, вони мовчать про Таїнство Творення?.. Долучіться й ви до пізнання гармонії злитих воєдино природи і глиняної скульптури. Мистецька галерея унікального в Україні Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному запрошує відкрити для себе мистецькі орбіти сучасних керамістів!

Редактор І категорії

Жанна Різниченко{jcomments on}

 
 
 
 
 
 
 
 

 

Замовити екскурсію