ЗБЕРЕГТИ – ПОПРИ ВСЕ
ЗБЕРЕГТИ – ПОПРИ ВСЕ
Війна загострила цінність найважливіших речей для кожного українця. Під загрозою варварського знищення опинилося все, що століттями заявляє про Україну як про могутню й незалежну державу. Попри скруту й труднощі, українські музеї не лише забезпечують належне зберігання експонатів, а й намагаються продовжувати свою визначальну мету – поповнювати колекції новими надходженнями. На щастя, знаходяться сміливці – благодійники, які навіть у такий складний час дарують музеям свої знахідки, допомагають коштами, логістикою.
Для Опішного такою міцною рукою підтримки стали Майкл та Наталя Блейзери (Х’юстон, Техас, США). Засновані подружжям благодійна організація «Daar Foundation» (США) та український Благодійний фонд «ДАР» (Київ) упродовж понад 20 років надають гуманітарну допомогу Україні за багатьма напрямками. Серед головних проєктів їхнього культурного сприяння – відновлення пам’яті й пошанування Василя Кричевського як видатної постаті українського мистецтва ХХ століття та повернення в Україну творчої спадщини родини Кричевських.
Варто зазначити, що майже усіма надходженнями, пов’язаними з родиною Кричевських, Опішне завдячує Благодійному фонду «ДАР». З 2010 року Фонд, в особі голови Правління Валентини Подгорної, активно долучається до формування колекції Музею мистецької родини Кричевських, сприяє даруванню творів та родинних документів від нащадків Кричевського та підтримує мистецькі проєкти Національного музею-заповідника українського гончарства, пов’язані з іменем великого мистця.
Нині партнерська співпраця американського й українського фондів родини Блейзерів спрямована на український фронт та медичну гуманітарну допомогу. Закриваючи нагальні потреби військових у генераторах, спорядженні, одязі, продовольстві, ліках, Фонд «ДАР» не втрачає пильності й за культурним фронтом: спадщина Кричевських продовжує повертатися на Батьківщину.
2022 року в колекції Музею мистецької родини Кричевських в Опішному з’явилася перша картина, що представляє творчість Миколи Кричевського, сина Василя Кричевського. Це – акварель (1948, Париж, Франція), яка була презентована на виставці творів художника в Українському домі в Нью-Йорку (США) й майже одразу виставлена на аукціон. «Перемогти було непростою справою, оскільки аукціон проходив за київським часом о 1–2 годині ночі, – зазначила заступниця з розвитку музейної інфраструктури генерального директора Національного музею-заповідника українського гончарства Ольга Кульбака. – Вигравши торги за цей унікальний лот, ми почали шукати спонсорську допомогу для його придбання й звернулися до Благодійного фонду «ДАР». Нам пішли назустріч – допомогли коштами та логістикою до України. Нині акварель обрамлена й представлена в експозиції Музею Кричевських».
Картина Миколи Кричевського є класичним зразком його творчої манери. Акварельна майстерність художника захоплює легкістю й повітряністю, разом з тим впевненість руху пензля й точність прописаних деталей створюють глибоку плановість зображення. Відчувається ефект одночасної присутності поруч із художником, що саме завершив свій етюд, – ця особливість безпомилково вирізняє акварелі Миколи Кричевського. Саме тому його геніальність була визнана серед кращих художників-акварелістів світу.
Наприкінці 2022 року, до 150-річчя від дня народження Василя Кричевського, подружжя Блейзерів висловили свою незмінну підтримку музейній справі Опішного й передали в дарунок два маловідомих твори родини Кричевських з особистої колекції – акварель Миколи Кричевського «Венеція» (1953, Венеція, Італія) та живопис «Вид на річку Дніпро» (1946, Париж, Франція) Василя Кричевського. Акварель Миколи Кричевського вражає розміром твору і красою набережної славнозвісного міста на воді, зображеної в один із моментів її розміреного життя. Слід сказати, що рік та місце створення олійної картини «Вид на річку Дніпро» самого Василя Григоровича говорять про те, що вона написана в еміграції, за спогадами про рідний Київ. Зображена постать доньки Галини додає живопису щемливого тепла, туги за роками родинного затишку в Україні.
«Завдячуючи благодійникам, ми надбали гарну колекцію художніх творів родини Кричевських. Відтепер усі члени мистецької династії представлені в Опішному своїми роботами, окрім Олени Кричевської, – на жаль, досі її творчість в Україні маловідома», – зауважив завідувач Музею мистецької родини Кричевських Антон Плохой.
«В умовах війни кожний тримає свій фронт. Хтось боронить нашу державу зброєю, хтось донатить на військо, хтось волонтерить, всіляко підтримує й допомагає. Музеї мають боронити свою культурну лінію», – твердо переконаний генеральний директор Національного музею-заповідника українського гончарства, професор Олесь Пошивайло. Ці унікальні надходження тяжкого 2022 року засвідчують, що українська культура високо поцінована світом і знаходить підтримку небайдужих. Міць українців – у єдності, щоб у реаліях сьогодення зберегти неоціненну духовну спадщину нашої талановитої й мужньої Держави.
Жанна Невкрита,
інформаційна служба
Національного музею-заповідника українського гончарства
На фото:
- Микола Кричевський. Картина. 1948. Париж, Франція. У нижньому правому куті – авторський напис чорною тушшю «Krycevsky 1948…». Папір, акварель, туш, живопис, 49,4х56,5 см. Зберігається у фондовій колекції Музею мистецької родини Кричевських, Національного музею-заповідника українського гончарства. Опішне, Полтавщина. Фото Тараса Пошивайла
- Микола Кричевський. Картина «Венеція». 1953. Італія, Венеція. Папір, акварель, рама, скло, живопис, 65х75 см. Зберігається у фондовій колекції Музею мистецької родини Кричевських, Національного музею-заповідника українського гончарства. Опішне, Полтавщина. Фото Тараса Пошивайла
- Василь Кричевський. Картина «Вид на річку Дніпро». 1946. Париж, Франція. Фанера, олія, лак, рама, скло, живопис. 43,8х29,7 см. Зберігається у фондовій колекції Музею мистецької родини Кричевських, Національного музею-заповідника українського гончарства. Опішне, Полтавщина. Фото Тараса Пошивайла
Війна загострила цінність найважливіших речей для кожного українця. Під загрозою варварського знищення опинилося все, що століттями заявляє про Україну як про могутню й незалежну державу. Попри скруту й труднощі, українські музеї не лише забезпечують належне зберігання експонатів, а й намагаються продовжувати свою визначальну мету – поповнювати колекції новими надходженнями. На щастя, знаходяться сміливці – благодійники, які навіть у такий складний час дарують музеям свої знахідки, допомагають коштами, логістикою.
Для Опішного такою міцною рукою підтримки стали Майкл та Наталя Блейзери (Х’юстон, Техас, США). Засновані подружжям благодійна організація «Daar Foundation» (США) та український Благодійний фонд «ДАР» (Київ) упродовж понад 20 років надають гуманітарну допомогу Україні за багатьма напрямками. Серед головних проєктів їхнього культурного сприяння – відновлення пам’яті й пошанування Василя Кричевського як видатної постаті українського мистецтва ХХ століття та повернення в Україну творчої спадщини родини Кричевських.
Варто зазначити, що майже усіма надходженнями, пов’язаними з родиною Кричевських, Опішне завдячує Благодійному фонду «ДАР». З 2010 року Фонд, в особі голови Правління Валентини Подгорної, активно долучається до формування колекції Музею мистецької родини Кричевських, сприяє даруванню творів та родинних документів від нащадків Кричевського та підтримує мистецькі проєкти Національного музею-заповідника українського гончарства, пов’язані з іменем великого мистця.
Нині партнерська співпраця американського й українського фондів родини Блейзерів спрямована на український фронт та медичну гуманітарну допомогу. Закриваючи нагальні потреби військових у генераторах, спорядженні, одязі, продовольстві, ліках, Фонд «ДАР» не втрачає пильності й за культурним фронтом: спадщина Кричевських продовжує повертатися на Батьківщину.
2022 року в колекції Музею мистецької родини Кричевських в Опішному з’явилася перша картина, що представляє творчість Миколи Кричевського, сина Василя Кричевського. Це – акварель (1948, Париж, Франція), яка була презентована на виставці творів художника в Українському домі в Нью-Йорку (США) й майже одразу виставлена на аукціон. «Перемогти було непростою справою, оскільки аукціон проходив за київським часом о 1–2 годині ночі, – зазначила заступниця з розвитку музейної інфраструктури генерального директора Національного музею-заповідника українського гончарства Ольга Кульбака. – Вигравши торги за цей унікальний лот, ми почали шукати спонсорську допомогу для його придбання й звернулися до Благодійного фонду «ДАР». Нам пішли назустріч – допомогли коштами та логістикою до України. Нині акварель обрамлена й представлена в експозиції Музею Кричевських».
Картина Миколи Кричевського є класичним зразком його творчої манери. Акварельна майстерність художника захоплює легкістю й повітряністю, разом з тим впевненість руху пензля й точність прописаних деталей створюють глибоку плановість зображення. Відчувається ефект одночасної присутності поруч із художником, що саме завершив свій етюд, – ця особливість безпомилково вирізняє акварелі Миколи Кричевського. Саме тому його геніальність була визнана серед кращих художників-акварелістів світу.
Наприкінці 2022 року, до 150-річчя від дня народження Василя Кричевського, подружжя Блейзерів висловили свою незмінну підтримку музейній справі Опішного й передали в дарунок два маловідомих твори родини Кричевських з особистої колекції – акварель Миколи Кричевського «Венеція» (1953, Венеція, Італія) та живопис «Вид на річку Дніпро» (1946, Париж, Франція) Василя Кричевського. Акварель Миколи Кричевського вражає розміром твору і красою набережної славнозвісного міста на воді, зображеної в один із моментів її розміреного життя. Слід сказати, що рік та місце створення олійної картини «Вид на річку Дніпро» самого Василя Григоровича говорять про те, що вона написана в еміграції, за спогадами про рідний Київ. Зображена постать доньки Галини додає живопису щемливого тепла, туги за роками родинного затишку в Україні.
«Завдячуючи благодійникам, ми надбали гарну колекцію художніх творів родини Кричевських. Відтепер усі члени мистецької династії представлені в Опішному своїми роботами, окрім Олени Кричевської, – на жаль, досі її творчість в Україні маловідома», – зауважив завідувач Музею мистецької родини Кричевських Антон Плохой.
«В умовах війни кожний тримає свій фронт. Хтось боронить нашу державу зброєю, хтось донатить на військо, хтось волонтерить, всіляко підтримує й допомагає. Музеї мають боронити свою культурну лінію», – твердо переконаний генеральний директор Національного музею-заповідника українського гончарства, професор Олесь Пошивайло. Ці унікальні надходження тяжкого 2022 року засвідчують, що українська культура високо поцінована світом і знаходить підтримку небайдужих. Міць українців – у єдності, щоб у реаліях сьогодення зберегти неоціненну духовну спадщину нашої талановитої й мужньої Держави.
Жанна Невкрита,
інформаційна служба
Національного музею-заповідника українського гончарства
На фото:
- Микола Кричевський. Картина. 1948. Париж, Франція. У нижньому правому куті – авторський напис чорною тушшю «Krycevsky 1948…». Папір, акварель, туш, живопис, 49,4х56,5 см. Зберігається у фондовій колекції Музею мистецької родини Кричевських, Національного музею-заповідника українського гончарства. Опішне, Полтавщина. Фото Тараса Пошивайла
- Микола Кричевський. Картина «Венеція». 1953. Італія, Венеція. Папір, акварель, рама, скло, живопис, 65х75 см. Зберігається у фондовій колекції Музею мистецької родини Кричевських, Національного музею-заповідника українського гончарства. Опішне, Полтавщина. Фото Тараса Пошивайла
- Василь Кричевський. Картина «Вид на річку Дніпро». 1946. Париж, Франція. Фанера, олія, лак, рама, скло, живопис. 43,8х29,7 см. Зберігається у фондовій колекції Музею мистецької родини Кричевських, Національного музею-заповідника українського гончарства. Опішне, Полтавщина. Фото Тараса Пошивайла