До відома відвідувачів Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному!

Шановні друзі!

Національний музей-заповідник українського гончарства повідомляє, що з 01.03.2020 року починають діяти акції:

безкоштовне відвідування одного з Меморіальних музеїв-садиб (на вибір) за умови придбання економ-квитка за адресою: вул. Партизанська, 102;

10% акційна знижка на вхідні квитки (комплекс та економ-варіанти, придбані за адресою: вул. Партизанська, 102) для першої прибулої групи або першого поодинокого відвідувача музею-заповідника.

Окрім того,  просимо звернути увагу, що з 01.03.2020 року:

вартість екскурсійного обслуговування для всіх категорій відвідувачів за адресою: вул. Партизанська, 102 становить:

для групи до 5 осіб включно – 90 грн.

для групи від 6 до 18 осіб включно – 150 грн.

для групи від 19 до 30 осіб включно – 250 грн.

вартість вхідного квитка на екскурсійному маршруті № 7 (Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному: Музей мистецької родини Кричевських, Стіна гончарної слави України, експозиція ковальських скульптур та панно):

для дорослих – 50 грн.

для дітей шкільного віку – 40 грн.

Музей продовжує стрімко змінюватися й вдосконалюватися заради своїх гостей, тож сподіваємося на нові, не менш захоплюючі зустрічі з Вами!

 

Повертаючи Україні ім’я Кричевських

вкл. Середа, 29 квітня 2015, 14:10. Опубліковано в Новини

 

   Творчість цієї славетної родини складає одну з кращих сторінок українського мистецтва з кінця ХІХ століття й донині. Ім’я Кричевських відоме в Україні й за її межами, адже не лише Василь Григорович Кричевський (1872–1952) – архітектор, маляр, графік, художник декоративно-ужиткового мистецтва, художник театру та кіно, мистецтвознавець, творець Малого герба України, засновник українського архітектурного стилю модерн – прислужився розвитку українського мистецтва, його нащадки теж продовжили справу мистецького творення, однак більшу частину життя змушені були робити це за кордоном.

Більше: http://krychevsky-family.opishne-museum.gov.ua/news/118

До музею – з радістю!

вкл. П'ятниця, 24 квітня 2015, 15:10. Опубліковано в Новини

"Музей - перлина України"

вкл. П'ятниця, 24 квітня 2015, 13:55. Опубліковано в Відео

Зворотній зв’язок

вкл. Четвер, 23 квітня 2015, 13:25. Опубліковано в Нам пишуть

 

 

   Передвеликодень завжди сповнений святочністю. Цьогоріч для художника-кераміста Володимира Шаповалова він став особливо визначним – 11 квітня мистець зустрів своє 70-ліття! На привітання Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному ювіляр відгукнувся листом:

«ПАРАdocх. 1.0-NMC-UA:2015»

вкл. Середа, 22 квітня 2015, 08:23. Опубліковано в Здвиг 2015

МАНІФЕСТ 

НАЦІОНАЛЬНОЇ ВИСТАВКИ 

ХУДОЖНЬОЇ КЕРАМІКИ

«ПАРАdocх. 1.0-NMC-UA:2015»


Виставка – це спроба погляду назад, тобто до історичних традицій осмислення парності в кераміці, й намагання представити «багатоголосся», полікультурність, полісемантику явища в творчості сучасних мистців кераміки України.

Виставка як пошук парадоксального, що робить світ багатоманітним, багатоголосим, різнобарвним; як відкриття парадоксів у звичному, звичайному; пошук значень, означень, нарешті, точки όпору сірості, ницості, продажності…

Виставка як мистецьке дослідження, художнє осмислення значення в повсякденному й ритуальному житті ЛЮДИНИ, у художньому ПРОЦЕСІ таких понять як «ПАРА», «ДВОЄ», «ДВІЙНЯТА», «ПОДВІЙНІСТЬ», «ДВОЇСТІСТЬ», «ДВОСУБ’ЄКТНІСТЬ», «БІНАРНІСТЬ», «ОПОЗИЦІЯ», «ПРОТИЛЕЖНОСТІ», «РОЗДВОЄНІСТЬ», «ДВОМОВНІСТЬ», «ДІОФІЗИТСТВО», «БІСЕКСУАЛЬНІСТЬ» тощо);

Пошуки відповіді на запитання про мистецтво уживання, виживання, співіснування й конфронтації ДВОХ ІНДИВІДУАЛЬТЬНОСТЕЙ, ПРЕДМЕТІВ, ЯВИЩ, ПОДІЙ

Виставка як бажання побачити в банальному, буденному – незвичайне, приховане, непізнане, хоча й усталене, закономірне, незмінне впродовж тисячоліть, на чому тримається світ. 

Це спосіб пізнання себе й безмежності довкілля, неосяжності людських мисленнєвих можливостей, усвідомлення отриманого від ТВОРЦЯ дару моделювати ситуації, явища, простори, об’єми, світло й тіні…

Це акт пізнання таїни творчості й пластичних, виражальних, образних можливостей ГЛИНИ та творчої уяви ЛЮДИНИ. Фактично ж, ідеться про важко пізнавану субстанцію, по-різному інтерпретовану, що дозволяє авторам як виявляти, так і приховувати свої справжні наміри, думки, почування, емоції…

Виставка як черговий шанс заявити про свою унікальність через новітні ТВОРИ. Скористайтеся ним!

Виставка як мистецька провокація, що заохочує позбутися звичного, баченого, чутого, заяложеного, спонукає показати себе – НЕзвичного, НЕбаченого, НЕпочутого, НЕ пригніченого суспільними правилами й догмами, НЕ перенасиченого брехливими мантрами політиків, НЕ спустошеного директивною імпотенцією керманичів…

Виставка як спротив і виклик довколишній сірості, блуканню манівцями цивілізаційних ареалів, повсякчасному упослідженню особистості, рабській ментальності й будь-яким стереотипам.

Виставка як майдан свободи творчості, як віче унікумів, об’єднаних любов’ю до ГЛИНИ та ПРАГНЕННЯМ ІТИ БОГОТВОРЧИМ ШЛЯХОМ.

Виставка як шлях здобуття творчої свободи, без обмежень і домінант, як вільний політ у безмежність Галактики.

Виставка як арена відкриття нових імен, подіум для презентації новітніх мистецьких шедеврів, олімп творчої розкутості українських мистців кераміки.

Кераміка як текст різних смислів, пошук семіотичних кодів, знаків, поле інтерпретаційної СВОБОДИ.

Кожний твір виставки  як індивідуальне відкриття автором сутності ПАРИ, БІНАРНОСТІ в житті й передовсім у мистецтві кераміки. Пари, яка за сутттю є боротьбою протилежностей, поєднанням не поєднуваного, взаємозаперечуючого й водночас не існуючого порізно. Одне явище породжує інше, без якого і його не існує. Тільки в протиставленні воно себе виявляє.

Твір як виверження Везувію, що ховає під своєю вогняною лавою людські слабкості, набуті вади, гріховність і возвеличує ПРИРОДУ.

Виставка як боротьба за індивідуальну неповторність.

Виставка як маніфестація українських мистців кераміки проти культу безкультур’я, духу бездуховності.

Виставка не як вправа з уміння заповнити певний обмежений експозиційний простір, а як унікальна можливість творчої інспірації, що вигранює неповторну індивідуальність, «інакшість» автора, витворює мистецьке явище й засвідчує на мистецькому небосхилі нову яскраву зірку чи й ціле сузір’я ТАЛАНТІВ.

ПРОФЕСОР 

ОЛЕСЬ ПОШИВАЙЛО

Что такое Опошня и что там интересного?

вкл. Середа, 22 квітня 2015, 08:22. Опубліковано в Ми в мережі

Сегодня мы прогуляемся по Опошне. Если Полтащина у нас стойко ассоциируется с гоголевскими местами (Диканька, Сороцинцы, Гоголево…) и Сорочинской ярмаркой, то про Национальный музей-заповедник украинского гончарства в Опошне слышал далеко не каждый!

Більше: http://horoshiyblog.livejournal.com/374128.html

«Музейний «Оскар» Хроноса» вручено вдруге

вкл. П'ятниця, 17 квітня 2015, 15:16. Опубліковано в Новини

 

 

   Подвижник українського музейництва, геній своєї справи… Цей невтомний і невпинний креатор, якось поміж колег жартома назвавши себе Хроносом, усе життя присвятив служінню безцінним духовним скарбам України. Ім’я Бориса Возницького нині зоріє серед світочів музейної справи, що стали прикладом безмежної відданості українському музейному поступу.

НА ФЕСТИВАЛІ ПІСНЯ ДЗВІНКО ЛИНЕ

вкл. Четвер, 16 квітня 2015, 09:04. Опубліковано в Новини

Неможливо уявити жодне свято українського народу без фольклору, тож і Національний фестиваль гончарства в Опішному завжди супроводжується українськими піснями, народною музикою, гумором, які доповнюють його незабутнім колоритом.

Ірина Шабайкович - Е-літня АКАДЕМІЯ ГОНЧАРСТВА в іменах

вкл. Вівторок, 14 квітня 2015, 11:25. Опубліковано в Е-ЛІТНЯ АКАДЕМІЯ ГОНЧАРСТВА В ІМЕНАХ 2014

 

 

Ірина Шабайкович народилася 13 березня 1990 року в місті Львів. Аспірантка Львівського національного університету імені Івана Франка. Учасниця літньої школи гончарства 2014 року.

Основні зацікавлення: художня література, художній переклад, подорожі, живопис.

До великодніх свят

вкл. Вівторок, 14 квітня 2015, 11:13. Опубліковано в Гончарська Книгозбірня України

   

 

   Писанка – символ України. Вона не тільки витвір народного мистецтва, а, насамперед, сакральна річ. Основні символи на писанках виникли й сформувалися ще в часи існування найдавніших землеробських суспільств. Орнаменти, зображені на них, мають глибоке історичне підґрунтя. Вони не тільки чарують своєю вишуканістю, мініатюрністю, гармонією колориту, а й закодовано відображають давній світогляд, єднають з традиціями минулого

Замовити екскурсію