Аудіовізуальна студія «Відродження»
-
Про підрозділ
Загальновідомо, що столицею українського гончарства було і залишається Опішне – містечко, де впродовж віків живуть і творять талановиті майстри-гончарі. Закономірно, що на цій благословенній Богом землі з’явився й функціонує унікальний комплекс з потужною матеріально-технічною і науковою базою – Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному. Він покликаний зберегти для прийдешніх поколінь велич гончарського духу. Кожен відвідувач, щойно ступивши на територію закладу, розуміє, що потрапив до казки, створеної людським генієм, ім’я якої – гончарство.Щоб зберегти пам’ять про вічне не тільки у фондових колекціях, а й зафіксувати всі події пов’язані з гончарством в Україні й поза її межами, було вирішено створити підрозділ Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному –
Аудіовізуальну студію «Відродження» (1993). Нині Аудіовізуальна студія «Відродження» відіграє важливу роль у функціонуванні музею, адже для пізнання гончарної культури важливим джерелом постають і керамологічні фільми як один із різновидів етнографічного фільму.
Ще двадцять років тому авторитетний учений-антрополог Монреальського університету, професор Асен Балікчі (Канада) звертався до музеєзнавців світу із закликом зробити все можливе для того, щоб музеї антропології та етнографії відіграли особливу роль у виробництві та використанні етнографічних фільмів. Адже жоден етнографічний чи художній музей України, за винятком Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному, не займається створенням профільних для нього фільмів (сюжетів) і не має у своїй структурі підрозділів зі збереження аудіовізуальних джерел.
Спершу для цього використовували любительську 16-мм кінокамеру «Красногорськ-3», кінопроектор «Радуга-2». Згодом на київській кіностудії «Укртелефільм» музей-заповідник придбав стареньку професійну 16-мм кінокамеру «КИНОР», а з вересня 1989 року почав фільмувати гончарні події в Україні за допомогою професійної відеокамери «Sony CCD-V100E» (у стандарті МР-8), завдяки якій було фільмовано найважливіші моменти Республіканського симпозіуму гончарства, мистецьке свято «День гончаря» (1989) та інші, що вже встигли стати історією.
З 1993 року для демонстрування та монтування відзнятих матеріалів використовувався відеозйомочний та монтажний комплекс (2 відеомагнітофони «Panasonic FS88», 1 відеомагнітофон «Panasonic FS200», 2 монітори «Panasonic ТС-1470Y», 1 телевізор «Panasonic TQF67814», мікшер «Panasonic VW/EC310» тощо), професійну відеокамеру «Panasonic 9000M» (стандарти запису SVHS та VHS). На той час це був один із найкращих монтажних комплексів у регіоні з комп’ютерною обробкою інформації. З 2002 року співробітники студії перейшли на переважну зйомку в стандарті Mini DV портативною відеокамерою «Сanon 450і», а від 2006 року – професійною відеокамерою «Canon XL-2» (Mini DV).
Студія працює в напрямку фіксації та висвітлення подій гончарського життя України. Фільмуються симпозіуми гончарства, навчальні та творчі процеси діяльності мистецьких навчальних закладів, виробничі процеси керамічних підприємств, особливості гончарного творення майстрів-гончарів, художників-керамістів, а також їхні майстерні; виставки, республіканські науково-практичні конференції і семінари. Керамологічні сюжети й фільми є важливими джерелами для керамологічних студій, для з’ясування багатьох питань, пов’язаних з долею гончарних осередків та творчістю окремих майстрів.
Створення й діяльність у невеликому провінційному містечку, при державному музеї Студії, яка самостійно знімає відеосюжети й створює мистецькі фільми – явище унікальне не лише в Полтавській області, а й загалом в Україні. За роки її існування (з 1993 року) відзнято й архівовано близько 4 тисяч відеосюжетів з проблематики українського гончарства. Таким чином в Україні було започатковано формування візуальної керамології.
У даний час керамологічні фільми активно використовує Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному для показу відвідувачам гончарної скарбниці України (показ фільмів є обов’язковим компонентом екскурсійного маршруту), учасникам симпозіумів, гончарних фестивалів, наукових конференцій, також студентам-практикантам. Керамологічні фільми мають стати одним із основних навчальних посібників на лекціях з керамології в університетах, мистецьких інститутах, коледжах, технікумах та уроках середніх спеціалізованих шкіл.Режисер фільмів Людмила Пошивайло уже 21 рік займається відеозйомкою гончарних подій в Україні. Закінчила історичний факультет Полтавського державного педагогічного інституту імені Володимира Короленка; стажувалася на Харківській студії «Приват ТV» та на Студії «Укртелефільм» під керівництвом її директора, лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка Леоніда Мужука.
Завдяки їх старанням, фільми створено на високому професійному рівні, зокрема фахово здійснено відеозйомку, монтаж, титрування стрічок й озвучення, для якого вдало підібрано музичні й пісенні твори видатних українських композиторів і співаків. Їх неодноразово демонстрували на обласному телебаченні. Кінематографічні документальні твори – емоційні, беруть за душу, тривожать серце, виповнюють гордістю за величні досягнення наших земляків. Не дивно, що вони мають захопливі відгуки глядачів.
Створені студією фільми виконують державницьку, культуротворчу місію, утверджують гуманістичні й національні ідеали, ідеї незалежності України, духовні цінності українського народу, популяризують мистецьку спадщину українців, увічнюють пам´ять про найвидатніших українських мистців-гончарів, керамістів, заохочують громадян країни до художньої творчості. Особливо важливо, що Студія славить, передовсім, творчість митців Полтавщини, примножуючи внесок нашого краю в духовну скарбницю України.
Загальновідомо, що столицею українського гончарства було і залишається Опішне – містечко, де впродовж віків живуть і творять талановиті майстри-гончарі. Закономірно, що на цій благословенній Богом землі з’явився й функціонує унікальний комплекс з потужною матеріально-технічною і науковою базою – Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному. Він покликаний зберегти для прийдешніх поколінь велич гончарського духу. Кожен відвідувач, щойно ступивши на територію закладу, розуміє, що потрапив до казки, створеної людським генієм, ім’я якої – гончарство.Щоб зберегти пам’ять про вічне не тільки у фондових колекціях, а й зафіксувати всі події пов’язані з гончарством в Україні й поза її межами, було вирішено створити підрозділ Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному –
Аудіовізуальну студію «Відродження» (1993). Нині Аудіовізуальна студія «Відродження» відіграє важливу роль у функціонуванні музею, адже для пізнання гончарної культури важливим джерелом постають і керамологічні фільми як один із різновидів етнографічного фільму.
Ще двадцять років тому авторитетний учений-антрополог Монреальського університету, професор Асен Балікчі (Канада) звертався до музеєзнавців світу із закликом зробити все можливе для того, щоб музеї антропології та етнографії відіграли особливу роль у виробництві та використанні етнографічних фільмів. Адже жоден етнографічний чи художній музей України, за винятком Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному, не займається створенням профільних для нього фільмів (сюжетів) і не має у своїй структурі підрозділів зі збереження аудіовізуальних джерел.
Спершу для цього використовували любительську 16-мм кінокамеру «Красногорськ-3», кінопроектор «Радуга-2». Згодом на київській кіностудії «Укртелефільм» музей-заповідник придбав стареньку професійну 16-мм кінокамеру «КИНОР», а з вересня 1989 року почав фільмувати гончарні події в Україні за допомогою професійної відеокамери «Sony CCD-V100E» (у стандарті МР-8), завдяки якій було фільмовано найважливіші моменти Республіканського симпозіуму гончарства, мистецьке свято «День гончаря» (1989) та інші, що вже встигли стати історією.
З 1993 року для демонстрування та монтування відзнятих матеріалів використовувався відеозйомочний та монтажний комплекс (2 відеомагнітофони «Panasonic FS88», 1 відеомагнітофон «Panasonic FS200», 2 монітори «Panasonic ТС-1470Y», 1 телевізор «Panasonic TQF67814», мікшер «Panasonic VW/EC310» тощо), професійну відеокамеру «Panasonic 9000M» (стандарти запису SVHS та VHS). На той час це був один із найкращих монтажних комплексів у регіоні з комп’ютерною обробкою інформації. З 2002 року співробітники студії перейшли на переважну зйомку в стандарті Mini DV портативною відеокамерою «Сanon 450і», а від 2006 року – професійною відеокамерою «Canon XL-2» (Mini DV).
Студія працює в напрямку фіксації та висвітлення подій гончарського життя України. Фільмуються симпозіуми гончарства, навчальні та творчі процеси діяльності мистецьких навчальних закладів, виробничі процеси керамічних підприємств, особливості гончарного творення майстрів-гончарів, художників-керамістів, а також їхні майстерні; виставки, республіканські науково-практичні конференції і семінари. Керамологічні сюжети й фільми є важливими джерелами для керамологічних студій, для з’ясування багатьох питань, пов’язаних з долею гончарних осередків та творчістю окремих майстрів.
Створення й діяльність у невеликому провінційному містечку, при державному музеї Студії, яка самостійно знімає відеосюжети й створює мистецькі фільми – явище унікальне не лише в Полтавській області, а й загалом в Україні. За роки її існування (з 1993 року) відзнято й архівовано близько 4 тисяч відеосюжетів з проблематики українського гончарства. Таким чином в Україні було започатковано формування візуальної керамології.
У даний час керамологічні фільми активно використовує Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному для показу відвідувачам гончарної скарбниці України (показ фільмів є обов’язковим компонентом екскурсійного маршруту), учасникам симпозіумів, гончарних фестивалів, наукових конференцій, також студентам-практикантам. Керамологічні фільми мають стати одним із основних навчальних посібників на лекціях з керамології в університетах, мистецьких інститутах, коледжах, технікумах та уроках середніх спеціалізованих шкіл.
Режисер фільмів Людмила Пошивайло уже 21 рік займається відеозйомкою гончарних подій в Україні. Закінчила історичний факультет Полтавського державного педагогічного інституту імені Володимира Короленка; стажувалася на Харківській студії «Приват ТV» та на Студії «Укртелефільм» під керівництвом її директора, лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка Леоніда Мужука.
Завдяки їх старанням, фільми створено на високому професійному рівні, зокрема фахово здійснено відеозйомку, монтаж, титрування стрічок й озвучення, для якого вдало підібрано музичні й пісенні твори видатних українських композиторів і співаків. Їх неодноразово демонстрували на обласному телебаченні. Кінематографічні документальні твори – емоційні, беруть за душу, тривожать серце, виповнюють гордістю за величні досягнення наших земляків. Не дивно, що вони мають захопливі відгуки глядачів.
Створені студією фільми виконують державницьку, культуротворчу місію, утверджують гуманістичні й національні ідеали, ідеї незалежності України, духовні цінності українського народу, популяризують мистецьку спадщину українців, увічнюють пам´ять про найвидатніших українських мистців-гончарів, керамістів, заохочують громадян країни до художньої творчості. Особливо важливо, що Студія славить, передовсім, творчість митців Полтавщини, примножуючи внесок нашого краю в духовну скарбницю України.
заявку Всі підрозділи