Версія сайту для планшетів в процесі розробки. Ви можете переглянути наш сайт на телефоні або комп’ютері

ДО ДНЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ В МУЗЕЇ ГОНЧАРСТВА, ЩО В ОПІШНОМУ ПРЕЗЕНТУВАЛИ ТРИ НОВІ МОНУМЕНТАЛЬНІ СКУЛЬПТУРИ

24 Серпня 2023
Новини

ДО ДНЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ В МУЗЕЇ ГОНЧАРСТВА, ЩО В ОПІШНОМУ ПРЕЗЕНТУВАЛИ ТРИ НОВІ МОНУМЕНТАЛЬНІ СКУЛЬПТУРИ

24 Серпня 2023
Новини

24 серпня українці відзначатимуть важливе свято для нашої країни – День Незалежності України. Сьогодні, як ніколи українці усвідомлюють величну значимість цього дня. Адже, ось уже один рік і вісім місяців ми тяжко боремося, зберігаємо, дбаємо за найцінніше – нашу незалежність й ідентичність. Якщо не на «нулі» – то в тилу, від малого до великого задіяні всі, аби після Перемоги продемонструвати свій вклад у цій боротьбі.

До Дня Незалежності України в Національному музеї гончарства презентували три монументальні скульптури талановитих українських художників-керамістів – цьогорічних лауреатів Міжнародної грантової премії Говорунів.

МІЖНАРОДНА ГРАНТОВА ПРЕМІЯ ГОВОРУНІВ

2016 року за ініціативи меценатки зі Сполучених Штатів Америки Олесі Говорун спільно з Національним музеєм гончарства було засновано Міжнародну грантову премію Говорунів на підтримку молодих талановитих мистців кераміки. 

За умовами гранту художники-керамісти на базі майстерні при музеї створюють монументальні скульптури, які передають на постійне зберігання й експонування в музей. Від початку заснування гранту передбачалося, що один рік – один лауреат. Але в Україні розпочалася війна… Щоб підтримати українських мистців, Олеся Говорун профінансувала два роки поспіль (2022, 2023) грант аж для трьох лауреатів!

Цьогорічною арт-командою Говоруни–2023 стали: Юрій Мирко (Київ), Юрій Войтович (Малютянка, Київщина), Євген Євтушенко (Полтава).

ЮРІЙ ВОЙТОВИЧ «ВОЇНИ»

(Фото 1-3)

«Нещодавно я їхав маршруткою з Києва. Попереду мене сиділи двоє військових. Я розумів, що їдуть вони на передову. Тому постійно на них споглядав і наші погляди зустрічалися. Коли була зупинка й мені вже час було виходити, вони вийшли на перекур. Мені дуже хотілося висловити їм слова вдячності, але я не зміг вимовити ані слова. Лише простягнув руку й вони відповіли взаємністю. Під час потискання рук я відчув їхні сильні пальці.  І в цей момент у мене народилася ідея назвати свою роботу «Воїни» – сильні, мужні воїни, які захищають і боронять нашу країну».

ЮРІЙ МИРКО «РОЗДУМИ ПРО ГАРМОНІЮ»

(Фото 4-5)

«Ідея з’явилася з того, що я почав роздумувати про гармонію в суспільстві: в сім’ї, з Богом і з природою. Я побачив, що гармонії зараз не має, а досягнути її  дуже важко. Зараз у суспільстві багато хибних думок, які збивають нас із пантилику. Вони заважають іти нам по правильному шляху, робити так, як від самого початку дано нам Богом, природою. Тому ця скульптура – символічний образ сім’ї, але вона не з’єднана (розірвана). Тут двояке трактування: можна подумати, що все рушиться або, навпаки – все налагоджується. Глядач у своїй уяві може дозбирати цю гармонію повністю і тим самим розібратися в гармонії власного життя».

ЄВГЕН ЄВТУШЕНКО «БОЗОНИ»

(Фото 6-7 )

«Бозон Хіггса – елементарна частинка, яка при розпаданні утворює інші частинки. 

Усе в світі складається з частин. І от це приклад цікавої конструкції того, як влаштований всесвіт. Ці частинки проектується і на суспільство. Наприклад, є різні частинки, які по-різному між собою взаємодіють, але разом вони створюють єдиний механізм. Власне так само й суспільство – всі ми люди створені ніби по одному принципу, але по-різному між собою взаємодіємо. Особливо це чітко проявилося з початком повномасштабного вторгнення. Боротьба нас об’єднала й змусила працювати як один організм. Ми перетворилися на  міцну структуру. 

Отже концепція: Кожен із нас щось породжує й кожен із нас десь взаємодіє. 

Мені завжди подобалася модульна кераміка. Якщо взяти один елемент, то він нудний, а якщо скласти в композицію, то виходить щось цікаве. А ще, якщо подивитися на саму  композицію «Бозони» збоку, то можна побачити тризуб».

Ці три неймовірні монументальні скульптури встановлено на нещодавно освоєній території Національного музею гончарства, яка є продовженням музейного майдану присвяченого Незалежності України.

Світлана Пругло, завідувачка інформаційної служби Національного музею гончарства

Фото Тараса Пошивайла

24 серпня українці відзначатимуть важливе свято для нашої країни – День Незалежності України. Сьогодні, як ніколи українці усвідомлюють величну значимість цього дня. Адже, ось уже один рік і вісім місяців ми тяжко боремося, зберігаємо, дбаємо за найцінніше – нашу незалежність й ідентичність. Якщо не на «нулі» – то в тилу, від малого до великого задіяні всі, аби після Перемоги продемонструвати свій вклад у цій боротьбі.

До Дня Незалежності України в Національному музеї гончарства презентували три монументальні скульптури талановитих українських художників-керамістів – цьогорічних лауреатів Міжнародної грантової премії Говорунів.

МІЖНАРОДНА ГРАНТОВА ПРЕМІЯ ГОВОРУНІВ

2016 року за ініціативи меценатки зі Сполучених Штатів Америки Олесі Говорун спільно з Національним музеєм гончарства було засновано Міжнародну грантову премію Говорунів на підтримку молодих талановитих мистців кераміки. 

За умовами гранту художники-керамісти на базі майстерні при музеї створюють монументальні скульптури, які передають на постійне зберігання й експонування в музей. Від початку заснування гранту передбачалося, що один рік – один лауреат. Але в Україні розпочалася війна… Щоб підтримати українських мистців, Олеся Говорун профінансувала два роки поспіль (2022, 2023) грант аж для трьох лауреатів!

Цьогорічною арт-командою Говоруни–2023 стали: Юрій Мирко (Київ), Юрій Войтович (Малютянка, Київщина), Євген Євтушенко (Полтава).

ЮРІЙ ВОЙТОВИЧ «ВОЇНИ»

(Фото 1-3)

«Нещодавно я їхав маршруткою з Києва. Попереду мене сиділи двоє військових. Я розумів, що їдуть вони на передову. Тому постійно на них споглядав і наші погляди зустрічалися. Коли була зупинка й мені вже час було виходити, вони вийшли на перекур. Мені дуже хотілося висловити їм слова вдячності, але я не зміг вимовити ані слова. Лише простягнув руку й вони відповіли взаємністю. Під час потискання рук я відчув їхні сильні пальці.  І в цей момент у мене народилася ідея назвати свою роботу «Воїни» – сильні, мужні воїни, які захищають і боронять нашу країну».

ЮРІЙ МИРКО «РОЗДУМИ ПРО ГАРМОНІЮ»

(Фото 4-5)

«Ідея з’явилася з того, що я почав роздумувати про гармонію в суспільстві: в сім’ї, з Богом і з природою. Я побачив, що гармонії зараз не має, а досягнути її  дуже важко. Зараз у суспільстві багато хибних думок, які збивають нас із пантилику. Вони заважають іти нам по правильному шляху, робити так, як від самого початку дано нам Богом, природою. Тому ця скульптура – символічний образ сім’ї, але вона не з’єднана (розірвана). Тут двояке трактування: можна подумати, що все рушиться або, навпаки – все налагоджується. Глядач у своїй уяві може дозбирати цю гармонію повністю і тим самим розібратися в гармонії власного життя».

ЄВГЕН ЄВТУШЕНКО «БОЗОНИ»

(Фото 6-7 )

«Бозон Хіггса – елементарна частинка, яка при розпаданні утворює інші частинки. 

Усе в світі складається з частин. І от це приклад цікавої конструкції того, як влаштований всесвіт. Ці частинки проектується і на суспільство. Наприклад, є різні частинки, які по-різному між собою взаємодіють, але разом вони створюють єдиний механізм. Власне так само й суспільство – всі ми люди створені ніби по одному принципу, але по-різному між собою взаємодіємо. Особливо це чітко проявилося з початком повномасштабного вторгнення. Боротьба нас об’єднала й змусила працювати як один організм. Ми перетворилися на  міцну структуру. 

Отже концепція: Кожен із нас щось породжує й кожен із нас десь взаємодіє. 

Мені завжди подобалася модульна кераміка. Якщо взяти один елемент, то він нудний, а якщо скласти в композицію, то виходить щось цікаве. А ще, якщо подивитися на саму  композицію «Бозони» збоку, то можна побачити тризуб».

Ці три неймовірні монументальні скульптури встановлено на нещодавно освоєній території Національного музею гончарства, яка є продовженням музейного майдану присвяченого Незалежності України.

Світлана Пругло, завідувачка інформаційної служби Національного музею гончарства

Фото Тараса Пошивайла