Версія сайту для планшетів в процесі розробки. Ви можете переглянути наш сайт на телефоні або комп’ютері

До Міжнародного дня музики

29 Вересня 2023
Новини

До Міжнародного дня музики

29 Вересня 2023
Новини

Леонід Сморж за пів століття зібрав понад 1500 унікальних творів народного мистецтва.Його зацікавлення в колекціонуванні були різнопланові. Окрім кераміки, вишивки, книг, живопису, окрему колекцію становлять сопілки. Будучи людиною всебічно обдарованою, вчений з легкістю освоїв гру на цьому музичному інструменті. У Меморіальному музеї-садибі філософа і колекціонера опішнянської кераміки Леоніда Сморжа експонується 11 сопілок з його збірки. Пропонуємо ознайомитися і Вам.

Людмила Шевченко,
завідувачка Меморіального музею-садиби
філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа
Центру збереження гончарної спадщини України
Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному.

Підписи до фото

  1. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса, лак, фабричне виготовлення, 32,6х2,2 см. Україна. 1970–1980. Внизу цівки напис чорним: «001». Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  2. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса, лак, фабричне виготовлення, 32,6х2,4 см. Україна. 1970–1980. Внизу цівки напис чорним: «003». Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  3. Автор: невідомий. Сопілка в футлярі. Дерево,пластмаса,фарба, картон, тканина, фабричне виготовлення, 32,2х2,8 см. Мельниця-Подільська, Борщівський р-н,Тернопільщина. 1977. Зверху на футлярі наклейка з синіми геометричними фігурами по краях та написом посередині: «Музичне товариство Української РСР Мельнице-Подільські виробничі експериментальні майстерні Сопілка хроматична концертна Артикул 077 187-у ТУ 216 УРСР 19-77 ціна 8.50 крб.».  Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  4. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса, лак, фабричне виготовлення, 24,6х1,8 см. Україна. 1970–1980. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  5. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса, лак, фабричне виготовлення,48,2х3 см. Україна. 1970–1980. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла.  
  6. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, лак, фабричне виготовлення, різьблення, випалювання, 40х1,5 см. Україна. 1967. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  7. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, лак, фабричне виготовлення, 32х2,5 см. Тернопільщина. Кінець 1970-х– початок 1980-х. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  8. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, лак, фабричне виготовлення, 31,9х2,5 см. Тернопільщина. Кінець 1970-х–початок 1980-х. Внизу цівки напис чорним: «102». Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  9. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса,фарба,  фабричне виготовлення, 32х2,6 см. Україна. Кінець 1970-х–початок 1980-х. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  10. Автор: невідомий. Сопілка в футлярі. Дерево, пластмаса, лак, папір, фабричне виготовлення, 32х2,3 см; 44,7х3,9х4 см. Мельниця-Подільська, Борщівський р-н, Тернопільщина. Кінець 1970-х –початок 1980-х. Вгорі на футлярі наклеєно папір з синіми геометричними фігурами по краях та написом червоним посередині: «Музичне товариство Української РСР Мельнице-Подільські виробничі експериментальні майстерні Сопілка «Альт», стрий «Соль» ТУ 216 УРСР 19-77 Артикул 077/254-У Ціна 13,50 крб.» . Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  11. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, виточування. 32,7х1,9 см. Україна. 1970. . Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 

Леонід Сморж за пів століття зібрав понад 1500 унікальних творів народного мистецтва.Його зацікавлення в колекціонуванні були різнопланові. Окрім кераміки, вишивки, книг, живопису, окрему колекцію становлять сопілки. Будучи людиною всебічно обдарованою, вчений з легкістю освоїв гру на цьому музичному інструменті. У Меморіальному музеї-садибі філософа і колекціонера опішнянської кераміки Леоніда Сморжа експонується 11 сопілок з його збірки. Пропонуємо ознайомитися і Вам.

Людмила Шевченко,
завідувачка Меморіального музею-садиби
філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа
Центру збереження гончарної спадщини України
Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному.

Підписи до фото

  1. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса, лак, фабричне виготовлення, 32,6х2,2 см. Україна. 1970–1980. Внизу цівки напис чорним: «001». Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  2. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса, лак, фабричне виготовлення, 32,6х2,4 см. Україна. 1970–1980. Внизу цівки напис чорним: «003». Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  3. Автор: невідомий. Сопілка в футлярі. Дерево,пластмаса,фарба, картон, тканина, фабричне виготовлення, 32,2х2,8 см. Мельниця-Подільська, Борщівський р-н,Тернопільщина. 1977. Зверху на футлярі наклейка з синіми геометричними фігурами по краях та написом посередині: «Музичне товариство Української РСР Мельнице-Подільські виробничі експериментальні майстерні Сопілка хроматична концертна Артикул 077 187-у ТУ 216 УРСР 19-77 ціна 8.50 крб.».  Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  4. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса, лак, фабричне виготовлення, 24,6х1,8 см. Україна. 1970–1980. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  5. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса, лак, фабричне виготовлення,48,2х3 см. Україна. 1970–1980. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла.  
  6. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, лак, фабричне виготовлення, різьблення, випалювання, 40х1,5 см. Україна. 1967. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  7. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, лак, фабричне виготовлення, 32х2,5 см. Тернопільщина. Кінець 1970-х– початок 1980-х. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  8. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, лак, фабричне виготовлення, 31,9х2,5 см. Тернопільщина. Кінець 1970-х–початок 1980-х. Внизу цівки напис чорним: «102». Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  9. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, пластмаса,фарба,  фабричне виготовлення, 32х2,6 см. Україна. Кінець 1970-х–початок 1980-х. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  10. Автор: невідомий. Сопілка в футлярі. Дерево, пластмаса, лак, папір, фабричне виготовлення, 32х2,3 см; 44,7х3,9х4 см. Мельниця-Подільська, Борщівський р-н, Тернопільщина. Кінець 1970-х –початок 1980-х. Вгорі на футлярі наклеєно папір з синіми геометричними фігурами по краях та написом червоним посередині: «Музичне товариство Української РСР Мельнице-Подільські виробничі експериментальні майстерні Сопілка «Альт», стрий «Соль» ТУ 216 УРСР 19-77 Артикул 077/254-У Ціна 13,50 крб.» . Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла. 
  11. Автор: невідомий. Сопілка. Дерево, виточування. 32,7х1,9 см. Україна. 1970. . Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба філософа й колекціонера опішненської кераміки Леоніда Сморжа. Фото Тараса Пошивайла.