Глина, яка об’єднує серця
Глина, яка об’єднує серця
16 червня, урочисто стартувала ХII сесія Міжнародної Е-літньої АКАДЕМІЇ ГОНЧАРства для харизматиків, романтиків, диваків і діячів. Це не просто мистецький проєкт – це діалог з глиною.
Академія гуртує обраних – не за віком, а за покликанням. Академісти – це ті, хто мріє поринути в гончарство не як у ремесло, а як у філософію, мову форм, діалог поколінь. Вони приїжджають до Національного музею гончарства, що вже давно став осередком гончарного світу України, аби творити, вчитися, зростати й зберігати гончарне ремесло як культурну цінність України.
Цьогоріч Академія має особливий сенс. У час війни, коли тиша – розкіш, а стабільність – мрія, мистецтво стає тихим фронтом. Кожен витвір, народжений у цих стінах, – це акт опору, це форма молитви за мир, за перемогу України.
Куратори ХII сесії АКАДЕМІЇ:
– Оксана Яценко (Опішне, Україна) – наукова співробітниця Науково-пошукового відділу керамологічних джерел «Національний архів українського гончарства» Центру збереження гончарної спадщини України.
– Наталя Кормелюк (Роквіль, Меріленд, США) – художниця-керамістка, професорка, викладачка-педагогиня з художньої кераміки за магістерською програмою художніх наук при Гуд Коледжі (Фредерік, Меріленд, США, викладачка естетики та інструкторка з роботи на гончарному крузі при Колумбія Арт Центрі (Колумбія, Меріленд, США). Попри свій поважний вік, тисячі кілометрів та непросту ситуацію в Україні, мисткиня приїхала вдруге за час повномасштабного вторгнення, щоб поділитися досвідом з академістами.
– Сергій Радько (Межиріч, Черкащина, Україна) – художник-кераміст, концептуаліст, заслужений майстер народної творчості України, член Національної спілки майстрів народного мистецтва України.
– Наталя Матвійчук (Опішне, Україна) – художниця-керамістка, завідувачка Науково-організаційного сектору національних і міжнародних творчих проєктів філії «КЕРАМОрезиденції», заступниця директорки з навчально-виробничої роботи та вчителька рисунку, живопису, гончарства Опішнянського державного художнього ліцею імені Василя Кричевського, старша викладачка кафедри образотворчого мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», заслужена працівниця культури України.
Учасницями літньої гончарської сесії стали:
– Анна Барканова (Київ);
– Алєся Вірич (Харків);
– Яна Дворнікова (Полтава);
– Юлія Ізетова (Черкаси);
– Ірина Маслова (Буча);
– Ольга Сальнікова (Харків);
– Світлана Соловйова (Київ).
Упродовж 21 дня на учасниць чекає насичена програма: знайомство з глиною, лекції від провідних художників-керамістів, творча практика і, звісно, нові можливості.
Відкриття супроводжувалося чутливими словами організаторів, знайомством з академістами та розмовами «по душах».
«Гончарству нашому тисячоліття. І кожне покоління залишає в ньому свій слід, свій унікальний внесок. Ми неодноразово говорили й продовжуємо стверджувати: гончарство на цій землі було, є і буде українським. Кожен майстер говорить у глині своєю власною мовою, але водночас несе в собі національну культуру, нашу ідентичність. Саме ви – майбутнє гончарства. Ми щиро хочемо, щоб дні, проведені в Академії, стали для вас не лише гарним спогадом, а й важливим відкриттям, яке залишиться з вами на все життя. Ми мріємо, щоб хтось із вас згодом відкрив власну справу – так уже було після кожної нашої сесії. І дуже сподіваємося, що зможемо прищепити вам любов до етнічної кераміки – тієї, що пов’язана з глибокими історичними традиціями, але водночас відкриває простір для особистого бачення, для творення нового в межах національного духу», – зауважив генеральний директор Національного музею гончарства Олесь Пошивайло.
Е-літня Академія Гончарства вкотре відкрила свої двері, як ковчег, де кожен має шанс стати частиною українського культурного відродження. Тут немає пафосу, але є велика відповідальність: творити з любов’ю, гідністю й вірою в українську культуру.
Щодня на наших сторінках у соцмережах ми будемо ділитися фрагментами навчання учасниць Академії. Запрошуємо споглядати цей процес разом.
Рєпєх Карина, співробітниця інформаційної служби НМЗУГ
Фото Тараса Пошивайла
16 червня, урочисто стартувала ХII сесія Міжнародної Е-літньої АКАДЕМІЇ ГОНЧАРства для харизматиків, романтиків, диваків і діячів. Це не просто мистецький проєкт – це діалог з глиною.
Академія гуртує обраних – не за віком, а за покликанням. Академісти – це ті, хто мріє поринути в гончарство не як у ремесло, а як у філософію, мову форм, діалог поколінь. Вони приїжджають до Національного музею гончарства, що вже давно став осередком гончарного світу України, аби творити, вчитися, зростати й зберігати гончарне ремесло як культурну цінність України.
Цьогоріч Академія має особливий сенс. У час війни, коли тиша – розкіш, а стабільність – мрія, мистецтво стає тихим фронтом. Кожен витвір, народжений у цих стінах, – це акт опору, це форма молитви за мир, за перемогу України.
Куратори ХII сесії АКАДЕМІЇ:
– Оксана Яценко (Опішне, Україна) – наукова співробітниця Науково-пошукового відділу керамологічних джерел «Національний архів українського гончарства» Центру збереження гончарної спадщини України.
– Наталя Кормелюк (Роквіль, Меріленд, США) – художниця-керамістка, професорка, викладачка-педагогиня з художньої кераміки за магістерською програмою художніх наук при Гуд Коледжі (Фредерік, Меріленд, США, викладачка естетики та інструкторка з роботи на гончарному крузі при Колумбія Арт Центрі (Колумбія, Меріленд, США). Попри свій поважний вік, тисячі кілометрів та непросту ситуацію в Україні, мисткиня приїхала вдруге за час повномасштабного вторгнення, щоб поділитися досвідом з академістами.
– Сергій Радько (Межиріч, Черкащина, Україна) – художник-кераміст, концептуаліст, заслужений майстер народної творчості України, член Національної спілки майстрів народного мистецтва України.
– Наталя Матвійчук (Опішне, Україна) – художниця-керамістка, завідувачка Науково-організаційного сектору національних і міжнародних творчих проєктів філії «КЕРАМОрезиденції», заступниця директорки з навчально-виробничої роботи та вчителька рисунку, живопису, гончарства Опішнянського державного художнього ліцею імені Василя Кричевського, старша викладачка кафедри образотворчого мистецтва Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», заслужена працівниця культури України.
Учасницями літньої гончарської сесії стали:
– Анна Барканова (Київ);
– Алєся Вірич (Харків);
– Яна Дворнікова (Полтава);
– Юлія Ізетова (Черкаси);
– Ірина Маслова (Буча);
– Ольга Сальнікова (Харків);
– Світлана Соловйова (Київ).
Упродовж 21 дня на учасниць чекає насичена програма: знайомство з глиною, лекції від провідних художників-керамістів, творча практика і, звісно, нові можливості.
Відкриття супроводжувалося чутливими словами організаторів, знайомством з академістами та розмовами «по душах».
«Гончарству нашому тисячоліття. І кожне покоління залишає в ньому свій слід, свій унікальний внесок. Ми неодноразово говорили й продовжуємо стверджувати: гончарство на цій землі було, є і буде українським. Кожен майстер говорить у глині своєю власною мовою, але водночас несе в собі національну культуру, нашу ідентичність. Саме ви – майбутнє гончарства. Ми щиро хочемо, щоб дні, проведені в Академії, стали для вас не лише гарним спогадом, а й важливим відкриттям, яке залишиться з вами на все життя. Ми мріємо, щоб хтось із вас згодом відкрив власну справу – так уже було після кожної нашої сесії. І дуже сподіваємося, що зможемо прищепити вам любов до етнічної кераміки – тієї, що пов’язана з глибокими історичними традиціями, але водночас відкриває простір для особистого бачення, для творення нового в межах національного духу», – зауважив генеральний директор Національного музею гончарства Олесь Пошивайло.
Е-літня Академія Гончарства вкотре відкрила свої двері, як ковчег, де кожен має шанс стати частиною українського культурного відродження. Тут немає пафосу, але є велика відповідальність: творити з любов’ю, гідністю й вірою в українську культуру.
Щодня на наших сторінках у соцмережах ми будемо ділитися фрагментами навчання учасниць Академії. Запрошуємо споглядати цей процес разом.
Рєпєх Карина, співробітниця інформаційної служби НМЗУГ
Фото Тараса Пошивайла