Версія сайту для планшетів в процесі розробки. Ви можете переглянути наш сайт на телефоні або комп’ютері

Історія унікального експонату

Історія унікального експонату

Чи замислювалися ви коли-небудь над тим, як експонат потрапляє до музею? Його можна купити чи знайти під час експедиції, або ж отримати в дарунок. У кожного предмета є, так би мовити, своя «легенда»

Якось опішненський гончар Микола Пошивайло (1930–2017) розповів історію одного експоната, який нині зберігається в Меморіальному музеї-садибі гончарської родини Пошивайлів. Знайшов він його на смітнику ще в 1980-х роках і приніс до родинного музею. Це – підставка під квіти – робота опішненського художника-кераміста Петра Кононенка (1872–1942), на якій зображені діти. На денці виробу ритований напис: «мал. П Кононенка». Цей твір завжди привертає увагу відвідувачів Музею-садиби.

Наталя Гринь,
завідувачка Меморіального музею-садиби
гончарської родини Пошивайлів
Центру збереження гончарної спадщини України
Національного музею-заповідника українського гончарства

Підпис до фото:

  • Автор невідомий (форма), Петро Кононенко (мальовка). Підставка під квіти (1). Глина, ангоби, полива, відливання у формі, ліплення, ритування, мальовка, 23х20х9,8 см;
    на денці – ритований напис «мал. П Кононенка» (2). Опішне, Полтавщина. 1930-ті.
    Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному,
    Меморіальний музей-садиба гончарської родини Пошивайлів, НД-5464. Фото Тараса Пошивайла

Чи замислювалися ви коли-небудь над тим, як експонат потрапляє до музею? Його можна купити чи знайти під час експедиції, або ж отримати в дарунок. У кожного предмета є, так би мовити, своя «легенда»

Якось опішненський гончар Микола Пошивайло (1930–2017) розповів історію одного експоната, який нині зберігається в Меморіальному музеї-садибі гончарської родини Пошивайлів. Знайшов він його на смітнику ще в 1980-х роках і приніс до родинного музею. Це – підставка під квіти – робота опішненського художника-кераміста Петра Кононенка (1872–1942), на якій зображені діти. На денці виробу ритований напис: «мал. П Кононенка». Цей твір завжди привертає увагу відвідувачів Музею-садиби.

Наталя Гринь,
завідувачка Меморіального музею-садиби
гончарської родини Пошивайлів
Центру збереження гончарної спадщини України
Національного музею-заповідника українського гончарства

Підпис до фото:

  • Автор невідомий (форма), Петро Кононенко (мальовка). Підставка під квіти (1). Глина, ангоби, полива, відливання у формі, ліплення, ритування, мальовка, 23х20х9,8 см;
    на денці – ритований напис «мал. П Кононенка» (2). Опішне, Полтавщина. 1930-ті.
    Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному,
    Меморіальний музей-садиба гончарської родини Пошивайлів, НД-5464. Фото Тараса Пошивайла