Орнаментальна творчість Василя Григоровича Кричевського в Музеї мистецької родини Кричевських (Опішня). Частина 1.
Орнаментальна творчість Василя Григоровича Кричевського в Музеї мистецької родини Кричевських (Опішня). Частина 1.








У творенні орнаментів Василь Григорович знаходив розраду і втіху для душі у важкі часи, вони гармонійно вписувалися в його творчі задуми, такі як архітектурне оздоблення, графічне оформлення книжок, текстильні вироби. Щоб розвинути в учнів відчуття ритму й розуміння композиції він знову звертався до орнаментів.
Майже 200 орнаментних ескізів повернулися в Україну дякуючи його нащадкам, а Музей мистецької родини Кричевських володіє однією з найбільших колекцій його орнаментів (більше 30).
І нині вони не втрачають своєї актуальності, а широко використовуються у творчих ідеях сучасних майстрів.
Підписи до фото:
- Ескіз орнаменту. Василь Кричевський.
Каракас, Венесуела. 1951р. Папір, олівці, графіка. - Панно «На землі і на воді». Мирослава Росул. Ужгород. 2017р.
Глина, шамот, ангоби, поливи, ліплення, ритування, мальовка. - Сукня. Катерина Гурин, Ольга Плоха.
- Ескіз орнаменту. Василь Кричевський.
Техловіце, Чехословаччина. 1945р. Папір, олівець, графіка. - Панно. Частина композиції “Піднімаючись до прекрасного”. Антон Плохой. Опішне. 2023р. Дерево, випилювання, фрезерування.
- Подвір’я Музею мистецької родини Кричевських.
- Зоя Старших. За мотивами орнаментів Василя Кричевського.
Яйце страуса, фарби. - Зоя Старших. За мотивами орнаментів Василя Кричевського.
Яйце страуса, фарби.








У творенні орнаментів Василь Григорович знаходив розраду і втіху для душі у важкі часи, вони гармонійно вписувалися в його творчі задуми, такі як архітектурне оздоблення, графічне оформлення книжок, текстильні вироби. Щоб розвинути в учнів відчуття ритму й розуміння композиції він знову звертався до орнаментів.
Майже 200 орнаментних ескізів повернулися в Україну дякуючи його нащадкам, а Музей мистецької родини Кричевських володіє однією з найбільших колекцій його орнаментів (більше 30).
І нині вони не втрачають своєї актуальності, а широко використовуються у творчих ідеях сучасних майстрів.
Підписи до фото:
- Ескіз орнаменту. Василь Кричевський.
Каракас, Венесуела. 1951р. Папір, олівці, графіка. - Панно «На землі і на воді». Мирослава Росул. Ужгород. 2017р.
Глина, шамот, ангоби, поливи, ліплення, ритування, мальовка. - Сукня. Катерина Гурин, Ольга Плоха.
- Ескіз орнаменту. Василь Кричевський.
Техловіце, Чехословаччина. 1945р. Папір, олівець, графіка. - Панно. Частина композиції “Піднімаючись до прекрасного”. Антон Плохой. Опішне. 2023р. Дерево, випилювання, фрезерування.
- Подвір’я Музею мистецької родини Кричевських.
- Зоя Старших. За мотивами орнаментів Василя Кричевського.
Яйце страуса, фарби. - Зоя Старших. За мотивами орнаментів Василя Кричевського.
Яйце страуса, фарби.