Особливий «Баран»
Особливий «Баран»
Серед меморіальних речей Музею-садиби гончарки Олександри Селюченко є унікальний експонат з цікавою «легендою». Мова йде про декоративну скульптуру «Баран», виготовлений в 1970 році опішненським гончарем Григорієм Кирячком. Скульптура має підпис: «Петру Ганжі Наталці Черновій в день одруження від ліпщиків заводу «Художній керамік» Опішня 70 рік мастер Кірячок». Петро Ганжа (1939 р. н.) – художник-кераміст декоративно-вжиткового й монументального мистецтва, мистецтвознавець, закінчив Львівський інститут прикладного та декоративного мистецтва. Упродовж 1968–1973 років працював головним художником заводу «Художній керамік» (Опішне, Полтавщина). Саме тоді зустрів свою майбутню дружину Наталю Чернову, майстриню живопису, керамістку й килимарницю, а тоді ще студентку Харківського художнього промислового інституту. Петро Ганжа квартирував у Олександри Селюченко і мав з нею дружні стосунки. Про це свідчать експонати Меморіального музею-садиби гончарки Олександри Селюченко, що залишилися після від’їзду художника, серед яких – і «весільний подарунок».
Наталя Ібрагімова,
завідувачка Наукового відділу – Меморіальний музей-садиба
гончарки Олександри Селюченко
Підписи до фото:
1-6. Григорій Кирячок. Декоративна скульптура «Баран». Глина, полива, гончарний круг, ліплення, вдавлювання, ритування. Опішне, Полтавщина. 1970. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба гончарки Олександри Селюченко, КН-7006/К-6574. Фото Тараса Пошивайла
Серед меморіальних речей Музею-садиби гончарки Олександри Селюченко є унікальний експонат з цікавою «легендою». Мова йде про декоративну скульптуру «Баран», виготовлений в 1970 році опішненським гончарем Григорієм Кирячком. Скульптура має підпис: «Петру Ганжі Наталці Черновій в день одруження від ліпщиків заводу «Художній керамік» Опішня 70 рік мастер Кірячок». Петро Ганжа (1939 р. н.) – художник-кераміст декоративно-вжиткового й монументального мистецтва, мистецтвознавець, закінчив Львівський інститут прикладного та декоративного мистецтва. Упродовж 1968–1973 років працював головним художником заводу «Художній керамік» (Опішне, Полтавщина). Саме тоді зустрів свою майбутню дружину Наталю Чернову, майстриню живопису, керамістку й килимарницю, а тоді ще студентку Харківського художнього промислового інституту. Петро Ганжа квартирував у Олександри Селюченко і мав з нею дружні стосунки. Про це свідчать експонати Меморіального музею-садиби гончарки Олександри Селюченко, що залишилися після від’їзду художника, серед яких – і «весільний подарунок».
Наталя Ібрагімова,
завідувачка Наукового відділу – Меморіальний музей-садиба
гончарки Олександри Селюченко
Підписи до фото:
1-6. Григорій Кирячок. Декоративна скульптура «Баран». Глина, полива, гончарний круг, ліплення, вдавлювання, ритування. Опішне, Полтавщина. 1970. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Меморіальний музей-садиба гончарки Олександри Селюченко, КН-7006/К-6574. Фото Тараса Пошивайла