Версія сайту для планшетів в процесі розробки. Ви можете переглянути наш сайт на телефоні або комп’ютері

Ретро-виставка кераміки Львівської кераміко-скульптурної фабрики

Ретро-виставка кераміки Львівської кераміко-скульптурної фабрики

1949 року почало свою діяльність підприємство, якому судилося стати потужним центром розвитку художньої кераміки Західної України, – Львівська експериментальна кераміко-скульптурна фабрика.

На жаль, йому було найменовано лише 58 років творчої діяльності (2007 року фабрику визнано банкрутом і вона припинила своє існування) – більше, ніж півстоліття легендарних сторінок української художньої кераміки. Майже, як тривалість людського життя, котре нещадно загубилося в /Іеті, а з ним – десятки Доль майстрів – славетних і малознаних, і досі не викарбованих на скрижалях Історії…

Національний музей-заповідник українського гончарства, аби зберегти пам’ять про колись знане підприємство, вже більше десяти років формує власну колекцію творів Львівської експериментальної кераміко-скульптурної фабрики.

2016 року було вперше презентовано частину цього зібрання на виставці «МІНОРНА ОДА ФАБРИЦІ». Вона порушила питання заснування й розвитку Львівської експериментальної кераміко-скульптурної фабрики, проблему невмотивованої її реорганізації й закриття.

Відтоді пошукова робота музейників не припинялася: колекція кераміки поповнювалася новими експонатами, світлинами, збагатилася дослідницькими матеріалами: свідченнями мистців, науковців, спогадами сучасників…

З нагоди 70-річчя відкриття фабрики, Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному вдруге презентує унікальний мистецький бренд львівської художньої кераміки.

РЕТРО-ВИСТАВКА кераміки Львівської кераміко-скульптурної фабрики об’єднала як експонати з попередньої виставки, так і нові надходження з фондових колекцій Музею-заповідника. Майже 300 творів кераміки засвідчують високу технологічну якість продукції, розмаїття асортименту, досконалу майстерність художників у вираженні оригінальної творчої думки, переосмисленні і втіленні сюжетів, декоруванні. Серед експонованих творів – ужитковий і декоративний посуд.

Основу експозиціїскладаютьтарелі, що постають картинами з розмаїтими сюжетами. У них поєднано умовно рослинні мотиви, які тяжіють до абстракції, натуралістичні із зображенням рослин, зоо- й антропоморфних елементів. Значна кількість робіт містить портретні зображення місцевих мешканців, ніжні жіночі та мужні чоловічі обличчя, постаті в національному вбранні. Виділяються тарелі з суто українськими сюжетами: представниками різних професій, зокрема, гончарями, картини з родинно- побутового життя та моменти праці й відпочинку гуцулів.

Окрема тематична група – тарелі, що зображають видатних українців – Тараса Шевченка, Івана Мазепу, засвідчуючи цим високу національну свідомість львівських мистців.

1949 року почало свою діяльність підприємство, якому судилося стати потужним центром розвитку художньої кераміки Західної України, – Львівська експериментальна кераміко-скульптурна фабрика.

На жаль, йому було найменовано лише 58 років творчої діяльності (2007 року фабрику визнано банкрутом і вона припинила своє існування) – більше, ніж півстоліття легендарних сторінок української художньої кераміки. Майже, як тривалість людського життя, котре нещадно загубилося в /Іеті, а з ним – десятки Доль майстрів – славетних і малознаних, і досі не викарбованих на скрижалях Історії…

Національний музей-заповідник українського гончарства, аби зберегти пам’ять про колись знане підприємство, вже більше десяти років формує власну колекцію творів Львівської експериментальної кераміко-скульптурної фабрики.

2016 року було вперше презентовано частину цього зібрання на виставці «МІНОРНА ОДА ФАБРИЦІ». Вона порушила питання заснування й розвитку Львівської експериментальної кераміко-скульптурної фабрики, проблему невмотивованої її реорганізації й закриття.

Відтоді пошукова робота музейників не припинялася: колекція кераміки поповнювалася новими експонатами, світлинами, збагатилася дослідницькими матеріалами: свідченнями мистців, науковців, спогадами сучасників…

З нагоди 70-річчя відкриття фабрики, Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному вдруге презентує унікальний мистецький бренд львівської художньої кераміки.

РЕТРО-ВИСТАВКА кераміки Львівської кераміко-скульптурної фабрики об’єднала як експонати з попередньої виставки, так і нові надходження з фондових колекцій Музею-заповідника. Майже 300 творів кераміки засвідчують високу технологічну якість продукції, розмаїття асортименту, досконалу майстерність художників у вираженні оригінальної творчої думки, переосмисленні і втіленні сюжетів, декоруванні. Серед експонованих творів – ужитковий і декоративний посуд.

Основу експозиціїскладаютьтарелі, що постають картинами з розмаїтими сюжетами. У них поєднано умовно рослинні мотиви, які тяжіють до абстракції, натуралістичні із зображенням рослин, зоо- й антропоморфних елементів. Значна кількість робіт містить портретні зображення місцевих мешканців, ніжні жіночі та мужні чоловічі обличчя, постаті в національному вбранні. Виділяються тарелі з суто українськими сюжетами: представниками різних професій, зокрема, гончарями, картини з родинно- побутового життя та моменти праці й відпочинку гуцулів.

Окрема тематична група – тарелі, що зображають видатних українців – Тараса Шевченка, Івана Мазепу, засвідчуючи цим високу національну свідомість львівських мистців.