Версія сайту для планшетів в процесі розробки. Ви можете переглянути наш сайт на телефоні або комп’ютері

Валентина Проценко (Київ). 2019 рік

Валентина Проценко (Київ). 2019 рік

ЛАУРЕАТИ МІЖНАРОДНОЇ ГРАНТОВОЇ ПРЕМІЇ ГОВОРУНІВ
2019 РІК
Валентина Проценко (Київ)

Художня спеціалізація: художниця-керамістка.

Головні напрямки творчих зацікавлень: художня кераміка, автентичний фольклорний спів.

Участь у виставках, конкурсах, пленерах  і мистецьких проєктах:

2007: І Міжнародний молодіжний гончарський фестиваль «Опішне–2007» (Опішне, Полтавщина; поза конкурсом)

2008: ІІ Міжнародний молодіжний гончарський фестиваль «Опішне–2008» (Опішне, Полтавщина)

2009: Всеукраїнська виставка до 200-річчя від дня народження Миколи Гоголя (Київ)

2011: Всеукраїнська художня Різдвяна виставка (Київ)

2012: Всеукраїнська художня Різдвяна виставка (Київ)

2016: Виставка «Сонячний Великдень» (Київ)

2017: Виставка «Свято врожаю» (Київ)

2017: Виставка «Сонячний Великдень» (Київ)

2018: Виставка «Свято врожаю» (Київ)

2018: Виставка «Сонячний Великдень» (Київ)

2018: Виставка «Створені вогнем» (Київ)

2018: Всеукраїнська виставка народного мистецтва «Кращий твір року 2018» Національної спілки майстрів народного мистецтва України (Київ)

2018: Міжнародний симпозіум надпарканної скульптури (Опішне, Полтавщина)

2019: Стипендія Президента України для молодих майстрів народного мистецтва

Місця зберігання творів: Національний музей-заповідник українського гончарства, Опішнянський державний художній ліцей імені Василя Кричевського, приватні колекції України та інших країн.

Мистецький проєкт Валентини Проценко

«ПраОлень»

Валентина Проценко (Київ). 2019 рік

Концепція твору

«Із глибини віків дійшли до нас у відголосках стародавніх міфів уявлення предків про  тотемного першопредка, посланця з потойбічного світу – Оленя, що уособлював у собі якості сонячного божества, символу вічного відродження та оновлення із нетрів первісного небуття.

Розгалужені роги Оленя подібні до гілок Дерева Життя – Рай-Дерева, що поєднує світ явний  та світ небесний, а коренями сягає потойбіччя. На дереві сидять птахи, що заснували цей світ, пірнувши на самісіньке дно первісного моря і діставши золотий пісок, з якого зродилося небо-зорями, земля -квітами.

«Ой, як же було із прежди віка

Ой, як не було неба і землі,

А тільки було синєє море…» – оспівується в старовинній колядці з Київщини. Тож композиція втілює гармонію першотворення».

Миті творчості

ЛАУРЕАТИ МІЖНАРОДНОЇ ГРАНТОВОЇ ПРЕМІЇ ГОВОРУНІВ
2019 РІК
Валентина Проценко (Київ)

Художня спеціалізація: художниця-керамістка.

Головні напрямки творчих зацікавлень: художня кераміка, автентичний фольклорний спів.

Участь у виставках, конкурсах, пленерах  і мистецьких проєктах:

2007: І Міжнародний молодіжний гончарський фестиваль «Опішне–2007» (Опішне, Полтавщина; поза конкурсом)

2008: ІІ Міжнародний молодіжний гончарський фестиваль «Опішне–2008» (Опішне, Полтавщина)

2009: Всеукраїнська виставка до 200-річчя від дня народження Миколи Гоголя (Київ)

2011: Всеукраїнська художня Різдвяна виставка (Київ)

2012: Всеукраїнська художня Різдвяна виставка (Київ)

2016: Виставка «Сонячний Великдень» (Київ)

2017: Виставка «Свято врожаю» (Київ)

2017: Виставка «Сонячний Великдень» (Київ)

2018: Виставка «Свято врожаю» (Київ)

2018: Виставка «Сонячний Великдень» (Київ)

2018: Виставка «Створені вогнем» (Київ)

2018: Всеукраїнська виставка народного мистецтва «Кращий твір року 2018» Національної спілки майстрів народного мистецтва України (Київ)

2018: Міжнародний симпозіум надпарканної скульптури (Опішне, Полтавщина)

2019: Стипендія Президента України для молодих майстрів народного мистецтва

Місця зберігання творів: Національний музей-заповідник українського гончарства, Опішнянський державний художній ліцей імені Василя Кричевського, приватні колекції України та інших країн.

Мистецький проєкт Валентини Проценко

«ПраОлень»

Валентина Проценко (Київ). 2019 рік

Концепція твору

«Із глибини віків дійшли до нас у відголосках стародавніх міфів уявлення предків про  тотемного першопредка, посланця з потойбічного світу – Оленя, що уособлював у собі якості сонячного божества, символу вічного відродження та оновлення із нетрів первісного небуття.

Розгалужені роги Оленя подібні до гілок Дерева Життя – Рай-Дерева, що поєднує світ явний  та світ небесний, а коренями сягає потойбіччя. На дереві сидять птахи, що заснували цей світ, пірнувши на самісіньке дно первісного моря і діставши золотий пісок, з якого зродилося небо-зорями, земля -квітами.

«Ой, як же було із прежди віка

Ой, як не було неба і землі,

А тільки було синєє море…» – оспівується в старовинній колядці з Київщини. Тож композиція втілює гармонію першотворення».

Миті творчості